افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اهر به دلیل انجام غربالگری است
کد خبر: 3890642
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اهر به دلیل انجام غربالگری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طبق بازدید و بررسی‌های صورت گرفته از شهرستان اهر، افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان به دلیل انجام غربالگری است.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اهر به دلیل انجام غربالگری استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز گذشته، 22 فروردین‌ماه با سفر به شهرستان اهر و بازدید از بیمارستان باقرالعلوم(ع) اهر، گفت: طبق بازدید و بررسی‌های صورت گرفته از شهرستان اهر، افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان به دلیل انجام غربالگری است.

وی با بیان اینکه توزیع ماسک خارج از داروخانه‌ها به هیچ وجه از نظر حفظ سلامتی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیست، گفت: باید ماسک در داروخانه‌ها به مردم تحویل داده شود.

صومی، ادامه داد: تولید و توزیع ماسک که در کارگاه‌ها تولید می‌شود باید مراحل استریل را طی کرده و سپس از مراجع مورد تأیید همچون داروخانه‌ها در اختیار شهروندان قرار گیرد و تا جایی که اطلاع دارم در داروخانه‌های اهر ماسک دست‌دوز به فروش نمی‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: پروتکل بهداشتی بایستی با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در صنوف با جدیت رعایت شود و این وظیفه که بر عهده بهداشت محیط بوده بایستی نظارت‌ها و ملاحظات بهداشتی را در اماکن عمومی تشدید کنند و با توجه به فعالیت کسب و کارهای کم‌خطر، نقش بهداشت محیط بیش از پیش کلیدی و تأثیرگذار خواهد بود.

وی، گفت: تقاضای ما از مردم این است که تا زمان کنترل و مهار ویروس کرونا در شهرستان‌ها و استان به توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

صومی تأکید کرد: مردم اهر بایستی حدالامکان از مراجعه غیرضروری به بیمارستان باقرالعلوم(ع) اهر خودداری کنند، توصیه می‌کنیم هر فردی که علایم ویروس کرونا را دارد ابتدا به مراکز ۱۶ ساعته اهر مراجعه کند و اگر نیاز باشد پزشک خواهد گفت که به بیمارستان مراجعه کنند یا خیر، در غیر این صورت مراجعه غیرضروری به بیمارستان توصیه نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اضافه کرد: راه‌اندازی نقاهتگاه در بیمارستان قدیم اهر طبق پیگیری‌های فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان از طریق ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha