بهبود ۷۲ درصد بیماران کرونایی در اهر
کد خبر: 3890643
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

بهبود ۷۲ درصد بیماران کرونایی در اهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر، میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا را در این شهرستان زیر ۴ درصد اعلام کرد، گفت: ۷۲ درصد مبتلایان در اهر بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

۷۲ درصد بیماران کرونایی در شهرستان اهر بهبود یافته‌اندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد میرزاپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر در بازدید رئیس دانشگاه لوم پزشکی مرکز استان از بیمارستان باقرالعلوم(ع) اهر، گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اهر، ۳۵ تا ۴۰ درصد آمار مبتلایان از طریق غربال‌گری شناسایی می‌شود و تنها ۱۵ درصد از مبتلایان اعضای دیگر خانواده را به این ویروس آلوده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه تمامی نقاط شهر اهر آلوده به ویروس کرونا است، افزود: هیچ منطقه‌ای در شهر اهر نداریم که به ویروس کرونا آلوده نباشد یا مورد مثبت در آن مناطق نداشته باشیم.

میرزاپور، گفت: اگر از همه مردم شهرستان اهر نمونه‌برداری کنیم قطعاً آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در این شهرستان بسیار بالاتر از تصورات ما خواهد بود، اغلب موارد مثبت جزو افرادی بودند که نیازی به بستری نداشتند اما جواب تست آن‌ها مثبت شده بود، به عنوان مثال بیماری با لختگی خون در پا به بیمارستان مراجعه کرده بود که از آن هم تست گرفتیم و نهایتاً مثبت اعلام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر، از راه‌اندازی نمونه‌برداری ویروس کرونا از بیماران در بهداشت شماره یک خبر داد و گفت: هر بیمار کرونایی مثبت را که شناسایی می‌کنیم علاوه بر پیگیری درمان بیمار، اطرافیان و اعضای خانواده وی را نیز تحت نظر می‌گیریم ولی اگر به این مسائل توجه نکنیم شاید با گسترش شیوع این ویروس، پیگیری سخت‌تر شود.

وی میزان مرگ و میر ویروس کرونا را در شهرستان اهر زیر ۴ درصد اعلام کرد، گفت: اما آمار مرگ و میر از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی نزدیک به ۱۰ درصد است و در میزان بهبودی بیماران کرونایی در استان ۵۲ درصد بوده و در شهرستان اهر ۷۲ درصد مبتلایان بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر بر لزوم اهمیت شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر تأکید کرد و افزود: تمامی نقاط شهر اهر را از نظر محل سکونت موارد مثبت که بررسی کردیم، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بیماران مناطق مختلف شهر اهر از منابع مشترک استفاده می‌کردند شاید این منابع مغازه‌ها، خودپردازها و سطوح بوده باشد در هر حال به بررسی و ریشه‌یابی همچنان ادامه می‌دهیم.

میرزاپور تأکید کرد: آمار ابتلای سالمندان به ویروس کرونا در اهر روبه افزایش است، از هر بیمار سالمند که پرس‌و‌جو می‌کنیم چگونه مبتلا شده‌اند می‌گویند بیش از یک‌ماه بود که از خانه بیرون نرفته بودند و این نشان می‌دهد اقوام از قبیل فرزندان و نوه‌ها موجب ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا شده‌اند.

میرزاپور با بیان اینکه متأسفانه در شرایط جنگی در برابر ویروس کرونا قرار داریم، گفت: نیازمندیم در جریان اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند هر روز بر نانوایی‌ها و مراکزی که احتمال ازدحام در آن‌ها وجود دارد نظارت شود؛ چراکه اگر روال بدین شکل پیش رود با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌شویم.

انتهای پیام
captcha