تعداد بیماران کرونایی اهر به ۱۷۲ نفر رسید
کد خبر: 3891898
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

تعداد بیماران کرونایی اهر به ۱۷۲ نفر رسید

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر، با بیان اینکه ۷ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌اند، گفت: تعداد کرونا مثبت در این شهرستان به ۱۷۲ نفر رسید.

تعداد بیماران کرونایی اهر به ۱۷۲ نفر رسیدمحمد میرزاپور، مدیر شبکه بهداشت اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ۷ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌اند، گفت: تعداد کرونا مثبت در این شهرستان به ۱۷۲ نفر رسید. 

وی تعداد بستری حاد تنفسی در بیمارستان اهر را ۸۵ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۴ نفر کرونا قطعی و ۴۱ مورد دارای سی تی اسکن مثبت ریه هستند.

میرزاپور، ادامه داد: هم‌وطنان بعد از خرید نان مجدداً در خانه آن‌ را گرم و بعد مصرف کنند. نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، قصابی‌ها، مراکز فروش مواد غذایی و تاکسی‌ها از آلوده‌ترین مکان‌ها هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر تأکید کرد: تمام اجناس خریداری شده از بیرون را مجدداً در داخل خانه شستشو و گندزدایی کنید. وقتی بیرون از منزل هستید و برای خرید می‌روید یا سوار تاکسی هستید حتماً از ماسک‌های مورد تأیید استفاده کنید.

وی اضافه کرد: مردم قبل از دست زدن به دهان، بینی و چشم، حتماً به مدت حداقل ۲۰ ثانیه دستان خود را با آب و صابون بشویند. جهت حفظ سلامت خود و خانواده‌ خود تحت هیچ شرایطی در مراسم تشییع جنازه و مراسم و مهمانی‌ها شرکت نکنند.

میرزاپور، درباره تفاوت آمار فوتی که تصاویر دفن‌شان منتشر می‌شود و شبهه ایجاد می‌کند که تعداد آمار فوتی چرا با تعداد دفنی‌ها برابر نیست، گفت: باید عرض کنم آمار فوتی کرونایی بر اساس تعداد کروناقطعی‌ها اعلام می‌شود و مابقی دفنی‌ها مشکوک با سی‌تی اسکن مثبت هستند که مطابق آئین‌نامه موظف به احتیاط در دفن آن‌ها هستیم و باید تحت شرایط و پروتکل ابلاغی کفن و دفن شوند.

انتهای پیام
captcha