«پویش رحمت» زمینه‌ای برای اقدامات فرهنگی باشد
کد خبر: 3892108
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸

«پویش رحمت» زمینه‌ای برای اقدامات فرهنگی باشد

قائم مقام شهردار تبریز گفت: در شرایطی که مساجد و امامزاده‌ها تعطیل هستند، «پویش رحمت» می‌تواند زمینه‌ای برای اقدامات فرهنگی باشد که در این راستا بیلبوردها، رسانه‌ها، از سوی شهرداری تبریز برای همراه ساختن مردم با این پویش در خدمت هستند.

پویش رحمت می تواند موجب افزایش همدلی بین مردم شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، رسول موسایی، قائم مقام شهردار تبریز، پنج‌شنبه، 28 فروردین‌ماه در جلسه «پویش رحمت»، گفت: در شرایطی که مساجد و امامزاده‌ها تعطیل هستند، پویش رحمت می‌تواند فضایی معنوی ایجاد کند که از طریق آن جهشی بین مردم اتفاق افتد که همدلی را افزایش داده تا مردم را در این پویش با خود همراه کنیم.

وی این پویش را حرکتی مهم و مبارک دانست و افزود: این اقدام را از مجموعه شهرداری آغاز کرده و ابلاغ کردیم قسمتی از حقوق همکاران برای این پویش اختصاص داده شود. بدین ترتیب که این مبلغ اختصاص یافته و اگر کسی از همکاران رضایتی از این موضوع نداشت می‌تواند با ارسال یک عدد، از این حرکت انصراف دهد.

موسایی ادامه داد: پویش رحمت می‌تواند بستری برای اقدامات فرهنگی باشد و در این راستا بیلبوردها، رسانه‌ها، از سوی شهرداری تبریز برای همراه ساختن مردم با این موضوع در خدمت این پویش است.

قائم مقام شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم این پویش در ماه مبارک رمضان، گفت: می‌توانیم در قالب همین پویش، پویش دیگری را آغاز کنیم که طرحی همانند طرح اکرام ایتام که توسط کمیته امداد برگزار می‌شود را در بر داشته باشد. به گونه‌ای که بگوییم هر خانواده هزینه ضیافت افطاری یک خانواده را برای ماه مبارک رمضان تقبل کند.

وی تأکید کرد: به طور مثال قشری مثل کارگران ساختمانی که اسفندماه سال گذشته به دلیل شرایط فصلی نمی‌توانستند کار کنند و پس از آن نیز به دلیل بیماری کرونا از کار بازماندند، قشری هستند که به صورت روزمزد کار می‌کنند و لیست و اسامی آنها برای کمک‌های معیشتی مشخص است.

موسایی با بیان اینکه در این اقدام خیرانه اگر رقابتی هم باشد چیزی جز مسابقه خدمت نیست، گفت: این پویش باید بین تمام مردم تبریز برگزار شود و این تفکر با گفتمان‌ها و چهره‌های مختلف ترویج پیدا کند.

قائم مقام شهردار تبریز تأکید کرد: با حضور خیرینی نام آشنا در این پویش، سیل عظیمی از مردم همراه می‌شوند و قرار نیست این کمک‌ها حتما به شماره حساب خاصی واریز شود و ممکن است مردم خودشان این اقدام را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha