شمار مبتلایان به کرونا در اهر به ۱۹۹ نفر رسید
کد خبر: 3892682
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

شمار مبتلایان به کرونا در اهر به ۱۹۹ نفر رسید

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با بیان اینکه ۱۷ مبتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده است، گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به ۱۹۹ نفر رسید.

شمار مبتلایان کرونا در اهر به ۱۹۹ نفر رسیدمحمد میرزاپور، مدیر شبکه بهداشت اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ۱۷ مبتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌ است، گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به ۱۹۹ نفر رسید. 

وی افزود: مجموع بستری حاد تنفسی بیمارستان اهر در حال حاضر ۸۵ مورد است که از این تعداد، ۴۸ نفر کرونا قطعی و ۳۷ نفر دیگر دارای سی‌تی‌اسکن ریه مثبت هستند.

میرزاپور، میانگین سنی بیماران بستری مثبت را ۶۰ سال اعلام کرد و گفت: مواظب اطرافیان مُسن خود باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر، تأکید کرد: جوانان و کودکان می‌توانند به‌عنوان ناقلان بدون علامت، بیماری را به افراد مسن انتقال داده و باعث ایجاد بیماری شدید در آن‌ها شوند.

وی ادامه داد: از همشهریان عزیز می‌خواهیم حدالامکان در منزل بمانند و به جز انجام کارهای ضروری از منزل خارج نشوند و اگر کار ضروری داشتند حتماً در محیط‌های عمومی از ماسک‌های‌ مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان استفاده کنند.

میرزاپور با بیان اینکه تمام مکان‌ها و کل وسایل خریداری شده را باید آلوده به ویروس فرض کرد، گفت: حتماً خریدهای منزل را فقط یک نفر انجام دهد و قبل از استفاده از مواد خریداری شده آن‌ها را ضد عفونی و گندزدایی کنید.

انتهای پیام
captcha