راه‌اندازی ۲۰۰ کارگاه تولید ماسک توسط سپاه عاشورا
کد خبر: 3893033
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

راه‌اندازی ۲۰۰ کارگاه تولید ماسک توسط سپاه عاشورا

فرمانده سپاه عاشورا گفت: این مجموعه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در تمام شهرستان‌ها برای تولید ماسک ورود کرده و در حال حاضر ۲۰۰ کارگاه فعال در این زمینه داریم.

راه‌اندازی ۲۰۰ کارگاه تولید ماسک توسط سپاه عاشورابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا عصر روز گذشته، اول اردیبهشتماه در جمع خبرنگاران به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه، گفت: این مجموعه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در تمام شهرستان‌ها برای تولید ماسک ورود کرده و در حال حاضر ۲۰۰ کارگاه فعال در این زمینه داریم.

وی افزود: این تعداد کارگاه در ۴۵ روز اخیر در شهرها و روستاهای مختلف استان راهاندازی شده است و تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار عدد ماسک در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی حرکت جهادی و مردمی را در تولید ماسک و سایر تجهیزات و اقلام مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی در کشور به‌ویژه آذربایجان‌شرقی منحصر به فرد دانست و گفت: چنین رفتاری در کمتر کشوری قابل مشاهده است.

سردار خرم، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را از رسالت‌ها و مأموریت‌های ویژه سپاه عاشورا در مقابله با ویروس کرونا دانست و اظهار کرد: با حمایت نیکوکاران استان تاکنون بیش از ۵۲ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۳ میلیون ریال میان اقشار و خانوادههای آسیبپذیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار صدمات اقتصادی شده‌اند، توزیع شده است.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره رسیدگی و کمک مؤمنان به زندگی اقشار آسیب‌پذیر، از طراحی و اجرای رزمایش مواسات در آذربایجان‌شرقی توسط سپاه عاشورا خبر داد و یادآور شد: این رزمایش در سه مرحله اجرا خواهد شد و تلاش میشود خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا بسته‌های معیشتی و بهداشتی دریافت کنند.

سردار خرم ادامه داد: در مرحله اول این رزمایش، ۴۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی پایان این هفته توزیع شده و مراحل بعدی در نیمه ماه مبارک رمضان و پایان این ماه اجرا خواهد شد تا هیچ خانوار نیازمندی، محروم از این بسته‌ها نشوند.

فرمانده سپاه عاشورا، ایجاد قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) را یکی دیگر از فعالیتهای مهم مجموعه سپاه و بسیج در آذربایجان‌شرقی دانست و گفت: در این زمینه سپاه عاشورا تمام امکانات درمانی، بهداشتی و پزشکی خود را به استعداد ۳۵۰ پزشک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان قرار داده است.

سردار خرم افزود: بیمارستان شهید محلاتی تبریز که تحت پوشش نیروی زمینی سپاه است به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و تاکنون ۱۹۰ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری شده که از این تعداد متأسفانه ۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بقیه یا بهبود یافته و یا دوران تکمیل درمان خود را سپری می‌کنند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به فعالیت گردان‌های جنگ نوین از ۱۳ اسفندماه سال گذشته در آذربایجان‌شرقی برای ضدعفونی کردن تمام شهرستان‌ها اضافه کرد: در روزهای اولیه اجرای این طرح تمام محلات و نقاط شهرها و بخش‌ها ضدعفونی شد اما این عملیات در حال حاضر به مناطق و محلات پرخطر شهرها منحصر شده است.

وی هماهنگی و نظارت بر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جزو رویکردها و رسالت‌های سپاه عاشورا در مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: چون دانشگاه علوم پزشکی و سایر ادارات ناظر در این زمینه با کمبود نیرو مواجه هستند، سپاه عاشورا در این رابطه کمک حال ستاد استانی مقابله با کرونا است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha