بهبود ۸۲ درصد بیماران کرونایی در اهر
کد خبر: 3894824
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸

بهبود ۸۲ درصد بیماران کرونایی در اهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر، با اشاره به تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان باقرالعلوم(ع) این شهر گفت: طی ۲ ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر از مناطق مختلف ارسباران مراجعه‌کننده داشتیم که ۸۲ درصد آن‌ها بهبود پیدا کردند.

بهبود ۸۲ درصد بیماران کرونایی در اهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد میرزاپور، مدیرشبکه بهداشت و درمان اهر عصر روز دوشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد کرونا در شهرستان، با اشاره به تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان باقرالعلوم(ع) این شهر گفت: طی ۲ ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر از مناطق مختلف ارسباران مراجعه‌کننده داشتیم که موفق به بهبودی ۸۲ درصدی شدیم.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در شناسایی مبتلایان به کرونا از طریق غربالگری، افزود: دو مرحله غربال‌گری توسط همکاران انجام شده است که در غربالگری مرحله اول از ۱۵۰ هزار مورد ۳۲۰ نفر مبتلا شناسایی شد که نزدیک ۲ درصد بود و در مرحله دوم غربالگری نیز از تعداد ۹۴ هزار و ۲۸۰ نفر غربال‌شده ۳۵۷ مورد مشکوک شناسایی شد که ۳.۲ درصد را شامل می‌شود.

میرزاپور ادامه داد: در چنین مواردی همکاران بخش درمان ۱۴ روز و به‌طور روزانه وضعیت بیمار را بررسی می‌کنند تا وضعیت مبتلا به طور کامل مشخص شود.

وی با هشدار به خانواده‌ها، بیان کرد: متأسفانه به تازگی آمار مبتلایان به این بیماری با سنین بالا در این شهرستان بالا رفته و موجب نگرانی ما شده است و در این خصوص از همشهریان تقاضا داریم با رعایت بیشتر بهداشت از ابتلای سالمندان به این بیماری جلوگیری کنند.

میرزاپور اظهار کرد: خوشبختانه طی هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته تعداد مبتلایان کاهش داشته است که این امر با تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعه ستاد کرونا انجام شده است، به طوری که هم موارد بستری و هم میزان موارد مثبت کمتر شده است که این نشان از بالارفتن آگاهی و رعایت همشهریان دارد.

مدیر شبکه بهداشت و در مان اهر گفت: هم‌اکنون وضعیت تحت کنترل بوده و اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد خبرهای خوبی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha