تأسیس ایکنا؛ تلاشی برای خروج گام به گام قرآن از مهجوریت
کد خبر: 3898234
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:

تأسیس ایکنا؛ تلاشی برای خروج گام به گام قرآن از مهجوریت

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به مراحل ظاهری و باطنی مهجوریت قرآن کریم، اظهار کرد: آموزش قرآن در حوزه تلاوت، حفظ، تدبر و شناخت مفاهیم سطحی قرآن و برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، قرآن را از مهجوریت و غربت ظاهری خارج می‌کند، اما آنچه قرآن را از مهجوریت اصلی خارج می‌کند، عمل به قرآن و اجرای فرامین و تحقق بخشیدن به اهداف قرآن در زندگی شخصی و اجتماعی است.

نرگس عبدالحمید، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مهجوریت قرآن کریم در جامعه بیان کرد: مهجوریت قرآن کریم مراحل مختلفی دارد که شامل مهجوریت در تلاوت، استماع و شنیدن، حفظ، تدبر، تفسیر و عمل به فرامین آن می‌شود.

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی و انسانی اظهار کرد: اجرای برخی از این مراحل، مربوط به ظواهر و نام قرآن کریم است؛ آموزش قرآن در حوزه تلاوت، حفظ، تدبر و شناخت مفاهیم سطحی قرآن و برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی، قرآن را از مهجوریت و غربت ظاهری خارج می‌کند، اما آنچه قرآن را از مهجوریت اصلی خارج می‌کند عمل به آن و اجرای فرامین و تحقق بخشیدن به اهداف قرآن در راستای اعمال و رفتار انسان در زندگی شخصی و اجتماعی است.

عبدالحمید تصریح کرد: یکی از اقدامات شایسته و بجا در عرصه خروج گام به گام قرآن از مهجوریت، تأسیس خبرگزاری ایکنا بود، به ‌طوری که با توجه به اهداف و رسالتی که این رسانه از ابتدا در دستور کار خود قرار داده، می‌توان گفت که در سال‌های فعالیت پر‌برکت این خبرگزاری، اقدامات نیکویی انجام شده که سرآغازی احسن به منظور تحقق فرهنگ قرآن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، تشویق و ترغیب خانواده‌ها و جامعه به سوی برداشت صحیح از الگوهای قرآنی و سوق‌ دادن آن‌ها برای بهره‌مندی از سبک زندگی قرآنی بوده و همچنین در مهجوریت‌زدایی از معارف قرآن کریم در عرصه‌های ظاهری و عملی تلاش‌های فراوانی داشته است.

استاد حوزه علمیه خواهران تأکید کرد: با توجه به اینکه ایکنا یک خبرگزاری بین‌المللی قرآنی است، حضوری مؤثر و جریان‌ساز در مسائل اجتماعی و سیاسی با الگویی قرآنی و انسان‌ساز در اقصی نقاط جهان داشته است. در چنین رسانه‌ای، که اهداف والا و رسالت مهمی را برعهده دارد، مأموریت انتشار اخبار قرآنی، پرهیز دادن انسان از غفلت است که در قرآن به آن بسیار توجه شده است.

وی در پایان تصریح کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که بر توفیق کارکنان دلسوز و پرتلاش و مسئولان خدوم این خبرگزاری بیفزاید و در روز حشر در پیشگاه قرآن سربلند باشند.

انتهای پیام
captcha