سیره امام خمینی(ره) تنها راه نجات مظلومان از یوغ مستکبران است
کد خبر: 3902895
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

سیره امام خمینی(ره) تنها راه نجات مظلومان از یوغ مستکبران است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیره و سلوک امام خمینی(ره) تنها راه نجات مظلومان از یوغ مستکبران است، اظهار کرد: اگر امت اسلامی به دنبال آزادی، عزت، اقتدار و رهایی از ظلم مستکبران است، چاره‌ای جز ادامه راه نهضت خمینی کبیر وجود ندارد.

سیره و سلوک امام خمینی(ره) تنها راه نجات مظلومان از یوغ مستکبران استمحمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، شخصیت سیاسی و دینی امام خمینی (ره) را بی همتا خواند و گفت: امام از نظر تفکر دینی و رهبری اجتماعی و سیاسی در تاریخ اسلام و ایران بی‌نظیر است که ایجاد نظام جمهوری اسلامی بر پایه احکام و تعالیم دینی برای کشورداری نمود عینی این اندیشه ورزی است.

وی با بیان اینکه سیره و سلوک امام خمینی(ره) تنها راه نجات مظلومان از یوغ مستکبران است، اظهار کرد: اگر امت اسلامی به دنبال آزادی، عزت، اقتدار و رهایی از ظلم مستکبران است، چاره‌ای جز ادامه راه نهضت خمینی کبیر وجود ندارد.

فرهنگی، افزود: امام به آنچه می‌گفت اعتقاد راسخ داشت و در عمل بدان توجه می‌کرد و در طول دوران مبارزات نهضت اسلامی و سال‌های رهبری نطام جمهوری اسلام ثابت کرد که احکام الهی دین مبین اسلام توان اداره حکومت را دارد و در این راستا به آرزوی چندین و چند قرن علمای دین جامه عمل پوشانیدند.

سخنگوی هئیت رئیسه شورای اسلامی، ادامه داد: هنر امام راحل جاری کردن احکام اسلام در شئون فردی و اجتماعی زندگی بود که در این میان بین سیاست زنگ زده‌ای که مردم از نهله‌های غربی و شرقی داشتند، پیوندی خوب و ناگسستنی با اخلاق مداری ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان جهان طی سال‌های اخیر که مبارزات موفقیت آمیز علیه سلطه گران و زمامداران فاسد خود شروع کرده‌اند، مدیون نهضت امام خمینی (ره) است، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی از نظر تفکر دینی، سیاسی، اخلاقی و رهبری اجتماعی و سیاسی جامعه الگویی تمام عیار برای همیشه تاریخ است.

فرهنگی، پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه اعتقاد راسخ و استقامت امام خمینی در مسیر حق و حقیقت بر مبنای اخلاق مداری در سیاست دانست و افزود: آن فقیه و مجاهد وارسته فردی تکرار نشدنی در تاریخ است و همه ملت‌ها حتی غیر مسلمانان آرزوی داشتن چنین رهبر و مقتدایی را دارند تا بتوانند مقابل ظالمان و مستکبران مبارزه کنند.

نماینده تبریز در مجلس، از وصیت نامه الهی - سیاسی امام خمینی به عنوان منشور متعالی نظام اسلامی بر اساس اخلاق و قانون مداری یاد کرد و ادامه داد: پیام اصلی این وصیت نامه ایجاد کشوری مستقل و مبتنی بر آرمان‌های الهی است که در آن اخلاق مداری، عدالت محوری و دین مداری محور اصلی است.

وی گفت: لازم است دستاوردهای حاصل از اندیشه‌های سیاسی و دینی امام راحل که برای حفظ و تثبیت آن خون هزاران شهید ریخته شده است، پاس داشته شده و با عمل به سیره ایشان مسیر انقلاب را هموارتر ساخته و نظام را روز به روز تقویت کنیم.

فرهنگی اضافه کرد: سخنرانی‌ها، موضع گیری‌ها و وصیت نامه امام خمینی (ره) سراسر هدایت برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی است که در آن ایده آل‌ها و آرمان‌های انسانی، الهی و اسلامی به وفور یافت می‌شود.

انتهای پیام
captcha