به‌هم‌ریختن منطق فهم هستی، بزرگترین جنایت غرب در حق بشر است
کد خبر: 3912906
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
آیت‌الله اراکی:

به‌هم‌ریختن منطق فهم هستی، بزرگترین جنایت غرب در حق بشر است

استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه مباحث دولت اسلامی اظهار کرد: یکی از جنایاتی که تمدن غرب در حق بشر کرده، آن است که همه بنیادهای آرامش بشری را با ایجاد شکاکیت در اصل جهان و تشکیک در معرفت و شناخت نظام معرفتی جهان هستی، ویران کرده است.

اراکیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محسن اراکی، ششم مردادماه در ادامه مباحث دولت اسلامی که در فضای مجازی منتشر شده است، با اشاره به رابطه دین و سیاست، گفت: صرف نظر از دانشگاه‌ها، حتی در صدا و سیما، تعریفی مبتنی بر لیبرالیسم از دین ارائه می‌کنند که در تضاد با تعریفی است که خود دین از دین ارائه می‌کند.

وی افزود: تعریف دین همان سیاستی است که خداوند برای اداره جامعه بشری و پیش بردن انسان به سوی اهداف کمالی مقرر فرموده است؛ وقتی فرمود: «شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى وَعِيسَى ...» به همین معناست؛ در سوره مبارکه یوسف وقتی برادرانش به حضور یوسف رسیدند و او تدبیری اندیشید تا بنیامین را نزد خود نگه دارد و پیمانه طلایی شاه را در بار او گذاشت، قرآن فرموده است که این شیوه تدبیر را ما به یوسف آموختیم تا از آن استفاده کند.

اراکی بیان کرد: وقتی خداوند را این طور تعریف کنند که الله خالق بوده، اما الان بازنشسته شده و کارش تمام شده است و کاری در جهان ندارد، انسان خودش می‌تواند همه کارها را انجام دهد. با چنین تعریفی از خدا، تکلیف دین هم روشن است. می‌گویند دین می‌خواهد مسیحیت، یهودیت، بت‌پرستی و ... باشد، اسم مهم نیست، بلکه ارتباطی معنوی مهم است؛ لذا بر این اساس همه دین‌ها محترم هستند؛ در حالی که ما معتقدیم هر دینی، هر ایده‌ای و حتی هر پدیده‌ای قابل احترام، مفید و نافع نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پدیده‌های شرور مانند ترامپ داریم که قابل احترام نیستند، تصریح کرد: در عالم اندیشه هم هر اندیشه‌ای قابل احترام نیست؛ اندیشه باطل و ویرانگر قابل احترام نیست؛ دینی هم که مبنا ندارد، باطل و غلط است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از جنایاتی که تمدن غرب در حق بشر کرده، آن است که همه بنیادهای آرامش بشری را با ایجاد شکاکیت در اصل جهان، به هم ریختن بنیاد حاکم بر جهان، تشکیک در معرفت و شناخت نظام معرفتی جهان هستی و حتی به هم ریختن نظام شناخت منطق فهم و گفتار  ویران کرده است.

وی با بیان اینکه دین در منطق اسلام، نظام زندگی است، لذا وجود سیاست عین دین است، اظهار کرد: شعار سیاست ما عین دیانت ما هست، صرفاً شعار نیست و مخصوص اسلام هم نیست و در یهودیت، مسیحیت و ادیان صحیح دیگر هم این مسئله وجود داشته و هر دینی آمده تا نهاد عدل را در روی زمین پیاده کند، لذا همه ادیان مبشرین به بعثت پیامبر اسلام بوده‌اند. بنابراین کسی که معتقد به نبی اکرم نیست، مسیحی واقعی و یهودی واقعی نیست.

وی در پایان، به نقد سخنان کسانی پرداخت که در مرکز شیعه، یعنی ایران به دنبال مباحثی مانند قلمرو دین هستند و تأکید کرد: این مباحث بدیهی است، دین جای خالی باقی نگذاشته که کسانی بخواهند برای آن قلمرو تعریف کنند.

صوت کامل سخنان آیت‌الله محسن اراکی درباره دولت اسلامی را بشنوید:

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha