معیار برگزاری مراسم محرم، فرمایش مقام معظم رهبری است
کد خبر: 3915897
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

معیار برگزاری مراسم محرم، فرمایش مقام معظم رهبری است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: معیار برگزاری مراسم محرم در هیئت‌ها و عزاداری همان فرمایش مقام معظم رهبری است و هر فردی می‌خواهد عزاداری کند باید بهداشت را رعایت کند.

نقش صداوسیما در فرهنگ سازی عزاداری‌/مردم با ستاد ملی کرونا همکاری کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شب گذشته، 20 مردادماه در نشست ستاد برگزاری مراسم ماه محرم و صفر، بر ضرورت همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری هر چه بهتر و سالم‌تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تأکید کرد، گفت: ایران علاقه‌مند به تشکیلات مذهبی اباعبدالله الحسین(ع) است و مردم با عشق خواهان برگزاری مراسم محرم هستند؛ اما متأسفانه شیوع ویروس کرونا جلوی برپایی بسیاری از مراسم عزاداری را گرفته است.

وی ادامه داد: قدم در این راه پاداش دارد و برای ما افتخار است؛ لذا باید مردم با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) تلاش کنند.

امام جمعه تبریز افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت برگزاری مراسم، صدور مجوز به هیئت‌ها و نظارت را بر عهده دارد، همچنین معیار برگزاری مراسم در هیئت‌ها و عزاداری همان فرمایش مقام معظم رهبری است و هر فردی می‌خواهد عزاداری کند باید بهداشت را رعایت کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به نقش صدا و سیما در فرهنگ‌سازی و ترویج عزاداری‌های امسال، گفت: نقش صدا و سیما در فرهنگ‌سازی جریان عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار پررنگ است و از سویی می‌تواند عزاداری‌هایی که در آن‌ها بهداشت رعایت می‌شود را منعکس کند.

انتهای پیام
captcha