حسینیه اعظم شهدای اهر افتتاح می‌شود
کد خبر: 3916785
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

حسینیه اعظم شهدای اهر افتتاح می‌شود

رئیس بنیاد شهید اهر از افتتاح فاز اول حسینیه اعظم شهدای این شهرستان همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید خبر داد.

حسینیه اعظم شهدای اهر افتتاح می‌شوداحمد ابراهیمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، گفت: حسینیه اعظم شهدای اهر با زیربنای ۹۰۰ متر مربع شامل حسینیه و شبستان آقایان و بانوان در سال ۹۳ کلنگ‌زنی آن آعاز و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد به‌زودی فاز اول آن افتتاح خواهد شد.

وی افزود: برای ساخت و تکمیل این پروژه تاکنون حدود ۳۴۰ میلیون تومان هزینه شده که به‌صورت امانی ساخت آن انجام و بیشتر کارها نیز توسط بنیاد شهید اهر انجام شده است.

ابراهیمی گفت: برای ساخت این حسینیه که تمام مسئولیت‌های آن به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر است هیچ اعتبار دولتی اختصاص نیافته و طی نشست‌های مختلفی که با خیران، خانواده‌های شهدا و امام جمعه اهر داشتیم مقرر شد قسمتی از هزینه‌ها به‌وسیله خانواده‌های شهدا و قسمتی دیگر نیز توسط ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و خیران به‌صورت نقدی و غیر نقدی تهیه شود.

وی بیان کرد: بیشتر کارهای مهندسی از جمله نقشه و تهیه مصالح مانند کاشی کف و دیوارها، سرویس‌ها و آشپزخانه‌ها نیز به‌صورت رایگان بوده و از این نظر مشکلی نداریم.

رئیس بنیاد شهید اهر در ادامه تعداد شهدای ۸ سال دفاع مقدس این شهرستان را ۴۱۷ نفر عنوان کرد و گفت: پیکر پاک این شهدا در ۵ گلزار که مهم‌ترین آن قطعه شهدا با ۲۲۷ شهید و مابقی نیز به‌صورت پراکنده در قبرستان‌های شهر از جمله حاج معین، دیزلیش، بهرام‌آباد، عادل‌آباد و روستاها دفن شده‌اند.

وی تصریح کرد: حسینیه اعظم شهدای اهر علاوه بر اینکه به‌صورت هیئت امنایی اداره می‌شود، دارای حساب جاری در بانک ملی بوده که مردم می‌توانند با مشارکت کمک‌های خود را به‌صورت نقدی به حساب حسینیه واریز کنند تا برای تکمیل این مجموعه هزینه شود.

انتهای پیام
captcha