بیداری اسلامی؛ از برکات هشت سال دفاع مقدس
کد خبر: 3924364
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

بیداری اسلامی؛ از برکات هشت سال دفاع مقدس

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: موج بیداری اسلامی در منطقه ناشی از برکات هشت سال دفاع مقدس مردم ایران در برابر زورگویان جهان است.

موج بیداری اسلامی؛ ناشی از برکات هشت سال دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 31 شهریورماه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تبریز ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای این دوران و سپهبد شهید قاسم سلیمانی، گفت: آغاز موج بیداری اسلامی و روحیه استکبار‌ستیزی ملل منطقه، به علت دفاع مقدس مردم ایران، فداکاری شهدای مدافع حرم و سردار قاسم سلیمانی‌ بود.

وی با بیان اینکه نباید نقش و هوشیاری گروه‌های مردمی و به‌ویژه جوانان را از یاد ببریم، اظهار کرد: جوانانی را که حتی شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند تا به جبهه بروند، نباید فراموش کنیم و باید از این جوانان الگوسازی کنیم، زیرا هفته دفاع مقدس برای الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: آنچه که باید در هفته دفاع مقدس گفته شود، نقش راهبردی فرماندهی ولی فقیه در قلب حماسه‌ها، پیروزی‌ها و همان شعار «ما قوی هستیم» است، نقشی که در پیروز‌های دفاع مقدس بسیار تأثیرگذار بود.

امام جمعه تبریز، قدرت وحدت بین نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی را برای ایجاد بازدارندگی و مقابله با تهدید‌ها همچون دوران دفاع مقدس مورد تأکید قرار داد و افزود: آنچه باعث پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس شد، وحدت و همدلی دلاورمردان در قالب نیرو‌های مختلف مسلح بود؛ سپاهیان غیرتمند، ارتشیان فداکار و بسیجیان جان بر کف همه و همه دست به دست هم دادند تا دفاع به حق ما به پیروزی برسد.

وی رژیم بعث عراق را متجاوز و آغازگر جنگ دانست و ادامه داد: ما توانستیم در این جنگ، دشمن را از خاکمان بیرون کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد؛ امروز وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم، باید تبیین اثربخشی دفاع مقدس بر موج بیداری اسلامی را مطرح کنیم.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: جوانان، نقش‌آفرین اصلی دوران هشت سال دفاع مقدس بودند و امروز نیز برای چیره شدن به انواع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید از جوانان مؤمن، انقلابی و متدین بهره جست، چون بی‌توجهی به جوانان خسران به‌دنبال خواهد داشت.

وی نقش بانوان در دفاع مقدس را نیز بسیار برجسته خواند و گفت: هفته دفاع مقدس باید یادآور نقش شیرزنان و تاریخ‌سازانی باشد که در پشت جبهه، نقش جمع‌آوری کمک‌های مردمی را داشتند و حتی در جبهه‌های جنگ فداکاری‌های مثال‌زدنی از خود به یادگار گذاشتند.

انتهای پیام
captcha