تظاهرات مجازی فلسطینیان در سالروز انتفاضه الاقصی
کد خبر: 3926156
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

تظاهرات مجازی فلسطینیان در سالروز انتفاضه الاقصی

کمیته عالی پیگیری تجمعات فلسطینیان تظاهراتی مجازی را به مناسبت سالروز حمله آریل شارون به مسجدالاقصی موسوم به انتفاضه دوم الاقصی ترتیب داده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، کمیته عالی پیگیری تجمعات فلسطینیان در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: به مناسبت بیستمین سالگرد حمله آریل شارون به مسجدالاقصی و بزرگداشت یاد شهدای مبارز فلسطینی، تظاهراتی مجازی برگزار می‌شود و به صورت زنده از حساب کاربری این کمیته در شبکه اجتماعی فیسبوک پخش خواهد شد.
 
در این مراسم مجازی که پنجشنبه اول اکتبر 2020 (10 مهرماه) از ساعت 16 تا 19 به وقت فلسطین، همزمان با سالروز تجاوز شارون و صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برگزار خواهد شد، فرماندهان مقاومت و تعدادی از خانواده‌های شهدای آن حادثه سخنرانی خواهند کرد. صبح پنجشنبه نیز فلسطینیان در مزار شهدای ماه اکتبر 2000 حاضر خواهند شد و یاد آنها را گرامی خواهند داشت.
 
در اکتبر سال 2000 سلسله تظاهراتی از سوی فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی در محکومیت ورود آریل شارون به مسجدالاقصی برگزار شد که انتفاضه دوم فلسطین نام گرفت. حوادث اکتبر یکی از مهمترین حوادث تاریخ فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی شمرده می‌شود، چراکه تأثیر مهمی بر روابط فلسطینیان با اسرائیلی‌ها داشته است.
 
این سلسله تظاهرات به شهادت 13 جوان فلسطینی منجر شد. از این رو فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی هرساله به منظور بزرگداشت یاد این شهدا، مراسم و تظاهرات‌هایی را برگزار می‌کنند.
انتهای پیام
captcha