بازتاب چهارمین دوره طرح «دانشجو معلم قرآن» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3935393
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹

بازتاب چهارمین دوره طرح «دانشجو معلم قرآن» در صفحات معارفی رسانه‌ها

«برگزاری چهارمین دوره طرح دانشجو معلم قرآن» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

بازتاب چهارمین دوره طرح دانشجو معلم قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز یکشنبه 25 آبان‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‎اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‎دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، تا ساعت 14:30 امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «رقابت ۱۷۰ نونهال حافظ قرآن در مرحله اول جشنواره الحافظون» آمده است: جشنواره حفظ قرآن کریم بسیج تهران بزرگ امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با شکلی متفاوت و به صورت مجازی درحال برگزاری است. رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از آغاز این جشنواره با رقابت نونهالان خبر داد و گفت: این جشنواره در سه مقطع سنی تا هفت سال، هشت تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا برگزار می‌شود که مرحله اول آن با رقابت حافظان نونهال کمتر از هفت سال آغاز شده و در این مرحله ۱۷۰ نونهال حافظ قرآن با هم رقابت می‌کنند. این مرحله در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ سه جزء، حفظ جزء اول یا سی‌ام و حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن برگزار و خانم‌ها زهرا صریحی‌نژاد و فاطمه شیرازی قضاوت آن را بر عهده دارند. مرحله مقدماتی دیگر رده‌های سنی جشنواره الحافظون برگزار شده و مرحله نیمه‌نهایی آن آذر‌ماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در خصوص رشته‌ها و مقاطع جشنواره گغت: مقطع سنی تا هشت سال در رشته‌‌های حفظ پنج جزء، حفظ سه جزء، حفظ جزء اول یا سی‌ام و ۲۰ سوره آخر قرآن، مقطع سنی هشت تا ۱۶ سال در رشته‌های جزء اول یا سی‌ام، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود و مقطع سنی بالای ۱۷ سال در رشته‌های سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «‌آموزش سوره کوثر و صلوات قرآنی در جدیدترین قسمت زنگ قرآن+فیلم»، «تولید تلاوت و اذان برای پخش از تلویزیون توسط شورای عالی قرآن» و «‌ترتیل صفحه ۵۴۴ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز یک خبر با عنوان «سه نرم افزار قرآن و سلامت رونمایی شد» منتشر کرده است. در بخشی از این خبر آمده است:  سه نرم افزار فرهنگ‌نامه قرآن و سلامت، دانشنامه تخصصی قرآن و سلامت و فرهنگ موضوعی سلامت در تفاسیر و همچنین کتاب دستنامه دین و سلامت با حضور سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور رونمایی کرد. این مجموعه محصولات فناورانه حوزه سلامت به همت کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت و با همکاری دیگر نهادهای قرآنی کشور طراحی و تولید شده است.هدف از تدوین و تولید این نرم افزارها «تسهیل دسترسی پژوهشگران به اطلاعات قرآنی در ابعاد مختلف سلامت» است. مبنای این اطلاعات، منابع علمی موجود در بانک اطلاعاتی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم است.

لاری، معاون وزیر بهداشت در این مراسم گفت: در توصیه‌های بهداشتی آن جایی که می‌خواهیم مردم را اقناع کنیم، می‌بینیم برخی افراد را باید از طریق فطرت در مسیر سلامت هدایت کرد، در این مسیر می‌بینیم که تلفیق آموزه‌های دینی و معنوی و سلامت خود را بیش از پیش نشان می‌دهد. البته در این مسیر باید سرعت را افزایش دهیم و محتواهای علمی‌تری را به مرحله تولید برسانیم تا در نهایت به سبک زندگی سالم منجر شود. تصویب «سند راهبردی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت»، رقم زننده اتفاقات خوبی است که بر مبنای آن، سیاستگذاری‌ها و اهداف سند را گام به گام پیش خواهیم برد.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز یک خبر با عنوان «‌چهارمین دوره طرح دانشجو معلم قرآن برگزار می‌شود» منتشر کرده است که در بخشی از این خبر می‎خوانیم: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی در 15 استان به صورت هماهنگ این دوره را برگزار می کند. در راستای اجرای طرح‌های هماهنگ قرآنی سال ۹۹، چهارمین دوره از طرح دانشجو معلم قرآن در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، بوشهر، زنجان، سمنان، قزوین، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد اجرا می‌شود. از جمله اهداف اجرای این طرح می‌توان به تربیت مربی آموزش قرآن کریم، گسترش و توسعه معرفت و فرهنگ قرآنی میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی دانشجویان در سطح کشور، استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در کشور و تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی به‌عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی کشور اشاره کرد.

محتوای آموزشی دوره، روش و فنون تدریس پیشرفته، انگیزش و راهبردهای تدریس، آموزش مفاهیم، قرآن و زندگی و آشنایی با علوم قرآن است. دانشجویان علاقه‌مند به حوزه آموزش قرآن به مدت ۸۰ ساعت در سامانه معاونت آموزشی جهاد (امجد) با حضور اساتید برجسته کشوری دوره را می‌گذرانند و در پایان در صورت دریافت حد نصاب نمره، گواهی‌نامه پایان دوره از طرف سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برای ایشان صادر خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور مراجعه کنند.

میزان

«راز ممنوعیت تکیه و اعتماد بر دشمنان و مستکبرین» تنها خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز امروز دو خبر با عناوین «آیا تعیین «مهریه» برای ازدواج الزامی است؟‌» و «زکات دانش چیست؟ » منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز ده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «ثبت‌نام دوره دانشجویی آشنایی با تدبر در قرآن آغاز شد» آمده است: مؤسسه گفتمان قرآن و ولایت در راستای گسترش گفتمان قرآن‌محور در میان دانشجویان و طلاب جوان و لزوم فهم قرآن و بازگشت محوریت قرآن به دینداری برای دوره کوتاه مدت آشنایی با تدبر در قرآن ثبت نام به عمل می‌آورد. دانشجویان یا فارغ التحصیلان و طلاب سطح 1 و 2 که متولد 1369 به بعدند می‌توانند تا 4 آذرماه سال جاری در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند. شروع دوره نیز از 8 آذر خواهد بود. جهت ثبت‌نام در این دوره می‌توانید به سایت tadabor.ir/nokhbegani و برای پیگیری اخبار این مؤسسه می‌توانید به صفحات مجازی این مؤسسه با آدرس tadabor.ir در روبیکا و ایتا و یا tadabor_ir در اینستاگرام مراجعه کنید.

9 خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «پژوهشگاه شهید صدر به مناسبت هفتۀ کتاب فروش ویژۀ گذاشت»، «ماجرای احترام عجیب پیامبر(ص) به جنازۀ کارگری ساده!»، «تفسیر قرآن | آیه‌ای سراسر امید برای بندگان گنهکار»، «صحیفه سجادیه | دعا در ایمنی از بلاها و معصیت شبانه‌روز»، «آیه‌ای از قرآن که ندای وحدت را فریاد می‌زند»، «جایگاه والای مواسات و همدلی در آیات قرآن و روایات»، «۲ استفتای جدید از آیت‌الله خامنه‌‌ای/ آیا تعیین مهریه برای ازدواج الزامی است؟»، «خانواده ایرانی|آثار غذاهای حلال در تربیت فرزند/ چرا قرآن بر تغذیه حلال تأکید کرده است؟» و «حدیث| زمانی در شبانه‌روز که حاجت‌هاى بزرگ بر آورده می‌شود» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا نیز خبر شش خبر با عناوین «زندگی‌نامه آیت‌الله روح‌الله کمالوند منتشر شد»، «گرامیداشت علامه جعفری در رادیو»، «علامه طباطبایی نمونه بارزی از عقلانیت همراه با معنویت و تعقل بود»، «سلسله فعالیت‌های نُه‌گانه کانون جوادالائمه(ع)»، «او فیلسوف شرق بود» و «عاقبت کسی که آبروی دیگران را در فضای مجازی می برد چه می شود؟» منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha