افتتاح ۱۲۴ طرح محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3935911
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
همزمان با هفته بسیج انجام می‌شود؛

افتتاح ۱۲۴ طرح محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌شرقی

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی از افتتاح ۱۲۴ طرح محرومیت زدایی همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: طرح‌هایی مانند مرمت گلزار شهدا، خانه بهداشت، ساخت مسکن و غیره در نهم آذرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

124 طرح محرومیت زدایی در آذربایجان‌شرقی افتتاح می‌شودمحمد اسکندری، مسئول بسیج سازندگی استان آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از افتتاح 124 طرح محرومیت زدایی همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: این طرح‌ها نهم آذرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: این طرح‌ها شامل تعمیر و ساخت مسکن محرومان، جاده روستایی، مرمت قنات، کانال آب روستایی، گلزار شهدا، خانه بهداشت و غسالخانه است.

اسکندری، همچنین اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه را همزمان با هفته بسیج از اقدامات مهم بسیج عنوان و بیان کرد: مرحله سوم این رزمایش همزمان با هفته وحدت آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از اولویت‌های مهم بسیج و سپاه در راستای مبارزه با کروناست، اضافه کرد: خدمات سپاه و بسیج در این مرحله با توجه به شرایط موجود کشور گسترده‌تر و در حوزه‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهدای جهیزیه، آزادی زندانیان، تهیه و توزیع لوازم‌التحریر، تعمیر مسکن محرومان و اشتغال‌زایی را از جمله خدمات مهم در مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه برشمرد و گفت: کمیته‌های تخصصی و عمومی در سپاه عاشورا برای خدمات‌رسانی تشکیل شده است که هر یک از کمیته‌ها متولی اجرای خدمات در حوزه تخصصی خود است، مانند تهیه لوازم‌التحریر، تبلت و توزیع بسته‌های معیشتی دانش‌آموزان را بسیج دانش آموزی برعهده دارد.

اسکندری اضافه کرد: در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هم بسیج حقوق‌دانان با هم افزایی بین نهادهایی ذیربط ورود و خدمات خود را به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

وی همچنین از تداوم برخی خدمات چون تولید ماسک، تهیه بسته‌های معیشتی و ... از سوی گروه‌های جهادی در دورترین نقاط استان خبر داد و بیان کرد: با وجود تأمین برخی از نیازمندی‌های جامعه خدمات دهی در عرصه‌هایی همچون تولید ماسک همچنان هر چند کم، اما ادامه دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا کمک 124 میلیارد تومانی مردم و خیران را در دو مرحله نخست و دوم کمک مؤمنانه از بی‌نظیرترین کمک‌ها در کشور نام برد.

وی افزود: مردم آذربایجان‌شرقی این کمک‌ها را در قالب‌های مختلف مانند بسته معیشتی، گوشت قربانی، غذای گرم، تولید ماسک، اهدای جهیزیه و ... از آغاز شیوع کرونا تا پایان مهرماه به مردم و هم‌نوعان خود ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha