فعالیت ۲۶۰۰ گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3937037
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

فعالیت ۲۶۰۰ گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه حدود ۲۶۰۰ گروه جهادی جغرافیا محور و محله محور در سطح استان در حال فعالیت هستند، گفت: خوشبختانه سامانه اطلس جهادی کشور راه‌اندازی شده است تا بتوانیم به این گروه‌ها نظم بخشیده و در سطح کشور ارتباط خوبی میان گروه‌های جهادی برقرار کنیم.

فعالیت ۲۶۰۰ گروه جهادی در آذربایجان‌شرقیمحمد اسکندری، مسئول بسیج سازندگی استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه حدود ۲۶۰۰ گروه جهادی جغرافیا محور و محله محور در سطح استان در حال فعالیت هستند، گفت: خوشبختانه سامانه اطلس جهادی کشور راه‌اندازی شده است تا بتوانیم به این گروه‌ها نظم بخشیده و در سطح کشور ارتباط خوبی بین تمامی گروه‌های جهادی برقرار کنیم.

وی ادامه داد: تمامی داشته‌های ما همین گروه‌های جهادی متشکل از انسان‌های با اخلاص هستند که همیشه در صحنه حضور داشته‌اند. مرام اصلی سازمان و همه گروه‌های جهادی مردم‌داری و مردم‌یاری است.

اسکندری، افزود: لحظات ابتدایی بحران‌ها بسیار حساس بوده و تک‌تک ثانیه‌ها مهم هستند تا در مورد حیات و جان انسان‌ها تصمیم‌گیری شود. خوشبختانه گروه‌های جهادی جزو اولین گروه‌هایی هستند که در همه بحران‌ها در لحظات ابتدایی در صحنه حاضر می‌شوند و  بدون هیچ ادعا و چشم‌داشتی خودشان داوطلبانه اقدام کرده و به سایر سازمان‌ها جهت‌دهی می‌کنند که کار جهادی چگونه می‌تواند باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا در رابطه با تخصصی محور کردن گروه‌های جهادی نیز بیان کرد: گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف آموزشی، بهداشت و درمان، عمرانی، فرهنگی و اقتصادی تخصصی محور شده‌اند و در جایی که بحث ساخت خانه‌های محروم مطرح باشد، این گروه‌های عمرانی پای کار هستند یا در مواقعی که گروه‌های جهادی بهداشت و درمان نیاز هستند این گروه‌ها وارد عمل می‌شوند.

وی با اشاره به طرح کلان محرومیت زدایی نیز گفت: طرح سه‌ساله‌ای را در بحث محرومیت زدایی تهیه کرده‌ایم که این طرح در جلسه‌ای با حضور استاندار و سایر مسئولان مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس این طرح حدود ۱۹۰۰ پروژه برای سه‌سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم و قصد داریم از ظرفیت سپاه و همه‌ دستگاه‌های اجرایی استان استفاده کنیم.

اسکندری ادامه داد: بسیج سازندگی متولی اجرای این طرح خواهد بود و با استفاده از ظرفیت مردم، خیرین و آورده‌ سپاه، بسیج و سایر دستگاه‌های اجرایی از سال ۹۹ عملیات بررسی، شناسایی و مکان‌یابی و از سال ۱۴۰۰ نیز اجرای طرح شروع خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، در رابطه با طرح رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه نیز گفت: در طول این هشت ماه اخیر با توجه به اهمیت سلامت مردم و دستوری که رهبر معظم انقلاب درباره رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه صادر کردند، به دلیل اینکه کمک به  آسیب دیدگان کرونایی برای ما اهمیت داشت، قرارگاه نهضت کمک مؤمنانه و قرارگاه زیستی را در سپاه عاشورا راه‌اندازی کردیم.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در طول این هشت ماه حدود یک‌میلیون و ۴۶ هزار و ۶۱۴ بسته‌ی معیشتی و کمک مؤمنانه به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان در قالب‌های مختلف معیشتی ، لوازم‌التحریر، گوشت قربانی، پوشاک، کفش، کارت هدیه، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، خرید جهیزیه و خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند، با استفاده از ظرفیت مردم و خیران توزیع شد.

وی با اشاره به شروع مرحله‌ سوم طرح کمک مؤمنانه، افزود: تا آخرین لحظه ریشه کنی این ویروس در کنار مردم خواهیم ماند و  ذره‌ای هم سست نشده‌ایم و اقدامات‌مان هر روز نسبت به قبل قوی‌تر و منسجم‌تر پیش می‌رود و طبق هدف‌گذاری صورت گرفته، در مرحله سوم علاوه بر تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، بحث تأمین اشتغال، خرید جهیزیه، مرمت و بازسازی مسکن محرومان را نیز به طور جدی دنبال کرده و این سه مورد جزو اهداف اصلی ما است که در هفته بسیج اقدامات خوبی در این رابطه انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha