نخبگان با جسارت بیشتر به سمت آرمان‌های انقلاب گام بردارند
کد خبر: 3939612
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

نخبگان با جسارت بیشتر به سمت آرمان‌های انقلاب گام بردارند

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب درباره نقش علم و دانش در افزایش قدرت کشور، گفت: امروز وجود دانشگاه برای افزایش دانایی، پرورش نیروی انسانی متخصص، رشد علمی کشور و افزایش قدرت تولید و فناوری ضروریست و نخبگان جامعه با جسارت بیشتر به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب گام بردارند.

نخبگان با جسارت بیشتر به سمت آرمان‌های انقلاب گام بردارندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز، روز گذشته 16 آذر، در دیدار با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تبریز، با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر 1332 با بیان نکاتی درباره وقایع کودتای 28 مرداد و بازدید معاون رئیس جمهوری آمریکا پس از چهارماه از کودتا از دانشگاه تهران، گفت: روز دانشجو و اتفاقات 16 آذر سال 1332 یک بحث مهم تاریخی و نقطه عطف ورود دانشجویان به عرصه فعالیت‌های سیاسی است و دانشجویان با حرکت انقلابی و سه دانشجوی شهید با نثار خون خود درختی را بارور کردند که در بهمن 1357 ثمره داد.

وی با اشاره به اینکه نیات پلید مستکبران نسبت به کشورمان و خط فکری دانشجویان در مبارزه با آنها از سال 1332 تاکنون تداوم دارد، افزود: دانشجویان در حوادث قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در عرصه سیاسی کشور داشتند و در زمان جنگ با رشادت‌های بی نظیر آرمان‌های خود را تداوم بخشیدند و در زمان تحریم نیز با فعالیت‌های علمی و فناوری همان اهداف را در عرصه‌های مختلف پیگیری کردند.

مجیدی ادامه داد: دشمنان این کشور همانطور که در سال 1332 جوانان این کشور را شهید کردند در زمان حاضر نیز با ترور دانشمندان هسته‌ای به دنبال اهداف شوم خود هستند و دانشجویان ما همچنان با ادامه راه شهیدان در عرصه‌های مختلف علمی در راه مبارزه با استکبار ثابت قدم هستند.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص نقش علم و دانش در افزایش قدرت کشور، افزود: غرب در 200 سال اخیر با استفاده از قدرت علم برجهان حکومت کرده است و امروز وجود دانشگاه برای افزایش دانائی، پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصص، رشد علمی کشور و افزایش قدرت تولید و فناوری لازم است و ضروریست نخبگان جامعه با جسارت بیشتر به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه کلمه دانشجو یک واژه مقدس است، شغل نیست بلکه یک مکتب است، افزود: انتظار می­‌رود دانشجویان ما برای رسیدن به آرمان‌های شهداء ضمن خودسازی، توجه به اهداف و چشم اندازهای انقلاب نقش تاریخی خود را با مطالبه عدالت، آزادیخواهی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایفاء نمایند.

مجیدی با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه‌های کشور در زمینه کمبود امکانات به علت تحریم‌­ها، افزود: هر چند در دانشگاه‌ها امکانات کافی و مناسب برای پژوهش و تحقیق بواسطه تحریم­‌ها وجود ندارد اما اساتید و دانشگاهیان ما با جهاد علمی کارهای بزرگی در زمینه تحقیقات علمی انجام داده‌اند و قرار گرفتن ایران در رتبه پانزدهم جهان از نظر تولیدات علمی گواه این امر بوده و مایه مباهات و افتخار هر ایرانی است که این جوانان با کمترین امکانات به پیشرفت‌های بزرگ دست یافته‌اند.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به برخی پیشرفت‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه تولیدات علمی و آموزش مجازی در سال‌های اخیر در دانشگاه تبریز، افزود: به همت اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز توانسته‌ایم در سال‌های اخیر از رتبه سیزدهم کشور به رتبه هفتم صعود کرده‌ و در عرصه بین‌المللی در بیشتر رشته‌ها جزو دویست دانشگاه برتر جهان هستیم.

وی بیان کرد: در دوران کرونا با توجه به اینکه اولویت اصلی سلامت دانشجویان است ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی دروس نظری، امکانات لازم برای انجام فعالیت تحقیقات عملی دانشجویان را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم کرده‌ایم.

مجیدی در پایان ضمن اشاره به اینکه دانشجویان از دهه 30 تا دهه نود در راه استقلال و آرمان‌های والای کشور شهید شده‌اند، افزود: سؤال من این است که «الزامات و مطالبه دانشجویان در دهه نود چیست» که دانشجویان نظرات خود را در این زمینه مطرح کنند.

انتهای پیام
captcha