شیخ محمد خیابانی؛ شهید مدرس ثانی
کد خبر: 3939971
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

شیخ محمد خیابانی؛ شهید مدرس ثانی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه ها، افکار و اندیشه شهید شیخ محمد خیابانی به اندازه ای برجسته است که اگر وی را مدرس ثانی بنامیم، مبالغه نکرده‌ایم.

شیخ محمد خیابانی؛ شهید مدرس ثانیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته 18 آذر، در سومین نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در شهر خامنه زادگاه این شهید، اظهار کرد: مبارزه ها، افکار و اندیشه شهید شیخ محمد خیابانی به قدری برجسته است که اگر ما وی را مدرس ثانی بنامیم مبالغه نکرده‌ایم.

وی گفت: شهید شیخ محمد خیابانی یکی از روحانیون مبارز در مقابله با استبداد داخلی و استعمار خارجی و سلطه بیگانگان بود که در کنار شهید مدرس در مقابل اولتیماتوم روس با تمام قامت ایستاد از این رو شایسته است ما شهید شیخ محمد خیابانی را مدرس ثانی بنامیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: شهید شیخ محمد خیابانی در مقابل سلطه خارجی و استبداد داخلی همواره از حقوق مردم ایران دفاع می کرد.

وی ضمن ابراز تاسف از توجه نکردن به شخصیت والای شهید شیخ محمد خیابانی، گفت: امام راحل (ره) همواره از شهید شیخ محمد خیابانی در کنار دیگر مبارزان دوران مشروطیت نام برده اند و ایشان جزو صد شخصیت برتر دوران مشروطیت محسوب می شوند.

میرتاج‌الدینی افزود: ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شهید شیخ محمد خیابانی تلاش می کند در سطح ملی و بین‌المللی این چهره انقلابی و مبارز را بیشتر معرفی کند.

انتهای پیام
captcha