غربالگری ۱۳ هزار نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در اهر
کد خبر: 3942969
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

غربالگری ۱۳ هزار نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در اهر

فرمانده سپاه ناحیه اهر با اشاره به اجرای موفق طرح سردار سلیمانی در شهرستان و غربالگری ۱۳ هزار نفر به صورت خانه به خانه، گفت: در این طرح، حدود ۹۰ نفر مشکوک به بیماری و ۱۲ نفر نیز بیمار کرونایی شناسایی شده و تحت مراقبت‌های ویژه و درمانی قرار گرفتند.

غربالگری ۱۳ هزار نفر در قالب طرح سردار سلیمانی در اهرسرهنگ پاسدار موسی صفی، فرمانده سپاه ناحیه اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، با اشاره به اجرای موفق طرح سردار سلیمانی در شهرستان و غربالگری ۱۳ هزار نفر به صورت خانه به خانه، اظهار کرد: در این طرح، حدود ۹۰ نفر مشکوک به بیماری و ۱۲ نفر نیز بیمار کرونایی شناسایی شده و تحت مراقبت‌های ویژه و درمانی قرار گرفتند.

وی هدف اصلی اجرای طرح سردار سلیمانی را پیگیری و مراقبت از بیماران کووید ۱۹ و افراد مشکوک و در معرض خطر یاد کرد و افزود: در این خصوص تیم‌های مراقبتی، حمایتی و تیم‌های رصد و پیگیری در مناطق مورد نظر اقدام به غربالگری کردند.

سرهنگ صفی، با اشاره به اینکه طرح ملی سردار سلیمانی در جهت شناسایی و غربالگری بیماران کرونایی به صورت خانه به خانه تا پایان سال‌جاری ادامه دارد، گفت: با همراهی و همکاری متولیان امر و دست‌اندرکاران طرح، در کنترل بیماری کرونا به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم، به طوری که علاوه بر کاهش ورودی به بیمارستان، تعداد افراد مشکوک و در معرض خطر نیز روند کاهشی دارند.

فرمانده سپاه اهر، با بیان اینکه امید است در طول اجرای طرح، روند بیماری نزولی شده و آمار بستری‌ها کاهش یابد، بیان کرد: امروز شهرستان اهر جزو برترین شهرستان‌های استان در اجرای این پویش ملی بوده و به برکت یاد و نام سردار سلیمانی و اخلاص حرکت‌های بسیج، شاهد کاهش مبتلایان به کرونا و به ویژه متوفیان ناسی از آن هستیم.

وی با اشاره به نتایج اجرای این طرح در شهرستان، اضافه کرد: طبق آخرین آمار، تعداد بیماران بستری در بیمارستان اهر طی یک ماه از ۱۱۰ بیمار به کمتر از ۵۰ نفر رسیده و میزان مرگ و میر نیز به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

صفی، در خصوص اجرای طرح سردار سلیمانی در روستاهای شهرستان اهر، گفت: این طرح همزمان با مناطق مختلف شهری در روستاها نیز اجرا شده و چهار مرکز روستایی از جمله روستاهای نقدوز، ورگهان و رواسجان برای پایلوت انتخاب شد و این طرح به صورت خانه به خانه در روستاها نیز در حال اجرا است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با بیان اینکه از نخستین روز اجرای طرح شهید سلیمانی و تشکیل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در روستاهای این شهرستان، تاکنون، هیچ فرد بیمار، مشکوک و یا متوفی ناشی از کرونا شناسایی نشده است، افزود: این موضوع، نشان از همراهی و همکاری اهالی روستاها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین بالا بودن آستانه تحمل فردی آن‌ها در برابر این بیماری منحوس است.

وی تأکید کرد: لازم است این مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در سطح شهر و هم روستاها ادامه داشته باشد تا همچنان شاهد روند کاهشی این بیماری باشیم.

انتهای پیام
captcha