سوره «هل اتی» متعلق به حضرت زهرا(س) است
کد خبر: 3943447
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی:

سوره «هل اتی» متعلق به حضرت زهرا(س) است

امام جمعه موقت تهران گفت: سوره هل اتی به دلایل مختلفی از جمله داشتن ۱۸ آیه و یاد نکردن از نعمت همسران بهشتی(حورالعین) متعلق به حضرت زهرا(س) است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز، ششم دی‌ماه در اولین روز مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به مقام عصمت اهل بیت(ع)، گفت: مقام عصمتی که خداوند به حضرت زهرا(س) با استناد به آیات قرآن از جمله آیه مباهله داده است در نوع خود بی‌نظیر به حساب می‌آید، به‌طوری که گویا حتی انبیای بزرگ الهی به چنین مقامی نرسیده بودند؛ شاهد بر این مدعا توبه‌ای است که از سوی حضرت آدم با توسل به نام پنج تن آل عبا صورت گرفته است و توبه‌اش قبول شد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) بر دل‌ها نیز ولایت دارند چراکه به شواهد تاریخ وقتی حضرت علی(ع) می‌خواستند بدن مبارک همسرش را دفن کنند تک تک فرزندان خود را صدا زدند و خطاب به فضه فرمودند هر کسی که از ما اطاعت کند مورد رضایت ما خواهد بود و نجات می‌یابد وگرنه هلاک خواهد شد و این نشان از ولایت اهل بیت(ع) بر تمام مخلوقین است.

صدیقی افزود: کتاب المراقبات سید بن طاووس از کتاب‌هایی است که آیت‌الله‌العظمی بهجت بسیار به آن سفارش و توصیه می‌کرد طلاب باید با چنین کتاب اخلاقی بیش از حد مأنوس باشند چراکه مؤلف کتاب در کنار ذکر ادعیه اهل بیت(ع) نکات اخلاقی و تربیتی زیادی را بیان کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شأن نزول سوره هل اتی، گفت: این سوره متعلق به حضرت زهرا(س) است چراکه زمخشری، عالم اهل تسنن در کتاب خود می‌نویسد دلیل اینکه خداوند از تمام نعمات بهشتی در این سوره نام برده و از حورالعین(زنان زیبای بهشتی) یاد نکرده است به‌دلیل رعایت حرمت و عظمت صدیقه طاهره(س) است.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha