تهدید نامزدهای احتمالی انتخابات فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3950510
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸

تهدید نامزدهای احتمالی انتخابات فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی، نامزدهای احتمالی انتخابات آینده مجلس فلسطین را احضار و آنها را به دستگیری و زندان در صورت مشارکت در انتخابات تهدید می‌کند.

تهدید نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس فلسطین از سوی رژیم صهیونیستیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از عربی 21، عمر البرغوثی مشهور به «ابوعاصف» که بیش از سی سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و به تازگی آزاد شده است، به عربی 21 گفت: یک افسر اسرائیلی با من صحبت کرد و گفت که اگر در انتخابات نامزد شوی، تو را به زندان خواهیم انداخت.
 
البرغوثی به او پاسخ داده است که انتخابات، جایگزین مقاومت در برابر اشغالگری نیست و اگر بخواهم نامزد شوم از تو اجازه نخواهم گرفت و ترسی ندارم.

وی به عربی 21، گفت: رژیم صهیونیستی بسیاری از فعالان انتخاباتی دیگر را احضار کرده تا به آنها هشدار دهد در انتخابات مجلس شرکت نکنند.
 
 حاتم ناجی عمرو از دیگر شخصیت‌های فلسطینی است که هفته گذشته از سوی وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی احضار شد. وی در فیسبوک خود نوشت: خلاصه مصاحبه امروزم با تهدید و ترساندن من از نامزد شدن در انتخابات مجلس بود چه در قالب حماس و چه به طور مستقل.
 
 ماه گذشته محمود عباس رئیس تشکلیات خودگردان فلسطین در دیدار با حنا ناصر، رئیس کمیته برگزاری انتخابات، طی حکمی موعد انتخابات سه‌گانه را اعلام کرد.
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با استقبال از این فرمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در ماه‌های گذشته برای رفع تمام موانع فعالیت کردیم تا بتوانیم به یک چنین روزی برسیم.

بر اساس این حکم، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

دبیران کل گروه‌های فلسطینی چهار ماه پیش (سپتامبر گذشته) طی نشستی که در استانبول ترکیه برگزار کردند بر برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات پیاپی (پارلمانی، ریاست جمهوری و مجلس ملی) توافق کردند. 
 
انتهای پیام
captcha