اتکا به درون اصلی‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها پس از جنگ بود
کد خبر: 3951296
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

اتکا به درون اصلی‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها پس از جنگ بود

رئیس دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه اعتماد به نفس، خودباوری و اتکای به خود، اصلی‌ترین وظیفه دانشگاه پس از پیروزی جنگ بود، اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه‌ها در این مورد هم موفق عمل کرده و به خودشان جرئت دادند تا وارد عرصه‌های علمی و نوشتن مقاله شوند.

خودباوری و اتکا به خود اصلی‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها بعد از جنگ بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، 13 بهمن‌ در مراسم رونمایی از پوستر «دومین همایش ملی انقلاب اسلامی»، با بیان اینکه دهه فجر، یادآور پیروزی بی‌نظیر در تاریخ ایران است، اظهار کرد: مردم ایران ۴۲ سال قبل با دست خالی بر حکومتی استبدادی که مسلح بود و همه دنیا از آن حمایت می‌کرد، با رهبری امام(ره) پیروز شدند و بستر و مناسبات جدید فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور ایجاد شد.

وی گفت: مردم ایران در طول تاریخ زیر سلطه حکومت‌های شاهنشاهی بودند و با وجود اینکه حرکات تاریخی چندین سال قبل و از زمان مشروطه آغاز شده بود، اما اولین بار بود که با چنین حرکتی، تصمیم به سرنگون کردن حکومت شاهنشاهی با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» گرفتند.

مجیدی با بیان اینکه تمامی قشرها در طول این ۴۲ سال چه قبل از جنگ و چه پس از جنگ، در تمام امور دخالت و نقش داشتند، اما دانشگاه به طور ویژه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نقش داشت، افزود: دانشجویان مسلمان به عنوان پیام‌رسان در سال ۵۷ به حضرت امام (ره) متصل شدند و با توجه به این نقش و ارتباط، شهدای بسیاری از دانشگاه تقدیم انقلاب اسلامی ایران شد.

رئیس دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه اعتماد به نفس، خودباوری و اتکای به خود، اصلی‌ترین وظیفه دانشگاه بعد از پیروزی جنگ بود، اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه‌ها در این مورد هم موفق عمل کردند و به خودشان جرئت دادند تا وارد عرصه‌های علمی، تولید علم و نوشتن مقاله شوند؛ مؤلفه‌های اعتماد به نفس و خودباوری برای دانشگاه‌ها بسیار مهم است.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی انقلاب اسلامی در خردادماه سال آینده ضمن قدردانی از عوامل اجرایی این برنامه از همکاری دانشگاه تبریز در برگزاری آن خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا نتایج حاصل از این همایش، مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، دومین همایش ملی انقلاب اسلامی، دهم خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالاتشان را تا سی‌ام بهمن و اصل مقالات را تا بیستم اردیبهشت‌ماه سال آینده به دبیرخانه جشنواره به آدرس cir.tabrizu.ac.ir و cir@tabrizu.ac.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha