فرهنگ راهیان نور؛ پیوند دهنده نسل امروز با دوران دفاع مقدس
کد خبر: 3951570
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

فرهنگ راهیان نور؛ پیوند دهنده نسل امروز با دوران دفاع مقدس

فرمانده سپاه عاشورا فرهنگ راهیان نور را پیوند دهنده نسل امروز با دوران دفاع مقدس دانست و گفت: این دوران، دوران افتخار و سربلندی بود.

فرهنگ راهیان نور؛ پیوند دهنده نسل امروز با دوران دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا، امروز، 14 بهمن‌ در مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور مجازی در دبیرستان فردوسی تبریز با بیان اینکه فرهنگ راهیان نور به ما راه استقامت و ایستادگی آموخت گفت: رسالت راهیان نور شناساندن فرهنگ ایثار و شهامت است و نسل آینده باید بشناساند که وامدار چه رشادتها و از خودگذشتگی هایی هستند.

وی افزود: همانطور که در اوایل انقلاب با یک غفلت 8 سال داخل خاک‌های خود جنگیدیم تا دشمن را بیرون کنیم، امروز برماست که استکبار و دشمن را در خاک خود زمین گیر و تعقیب کرده تا تهدید را از مرزهای خود دور بکنیم.

خرم، اضافه کرد: بهای خون شهدا موجب عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی شده است و شهدای دانش‌آموز نیز با بصیرت مثال زدنی خود، شاگردان ممتاز مکتب امام خمینی(ره) بودند.

فرمانده سپاه عاشورا، تاکید کرد: اگر مجاهدت شهدا نبود استکبار با خوی درندگی خود، کشور و نظام اسلامی را نابود می‌کرد همان خویی وحشیانه استکبار را که در کشورهای همسایه شاهد هستید.

وی با اشاره به مجاهدت مدافعان حرم، اظهار کرد: ۳۰ سال پس از حماسه دفاع مقدس شهدایی را می‌بینیم که با تاسی از شهدای آن دوران که حتی آنها را هم ندیده‌اند به عنوان مدافع حرم حاضر می‌شوند و جان خود را فدای حرم اهل بیت می‌کنند.

خرم، هدف استکبار را استیلا یافتن بر کشورهای اسلامی و تاراج بردن شرف و عزت و منابع مالی و معنوی عنوان و بیان کرد: از ثمرات درخت تناور انقلاب است که امروز مستضعفان و آزادگان جهان در مقابل استکبار جهانی قد علم کرده‌اند و دیگر زیر بار زور و تزویر نمی روند.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: امروز استکبار با داشتن پیشرفته‌ترین سلاح‌های کشتار جمعی و زورگویی‌هایش ضرورت آگاهی و بصیرت پیش از پیش ما را نمایان می کند بنابراین آیندگان باید بدانند که آرامش کنونی نشأت گرفته از چه حماسه‌هایی است.

انتهای پیام
captcha