توزیع ۵۰ هزار اصله نهال رایگان در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3956841
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

توزیع ۵۰ هزار اصله نهال رایگان در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هفته درختکاری ۵۰ هزار اصله نهال رایگان در نظر گرفته شده که در سطح استان توزیع می‌شود.

توزیع ۵۰ هزار اصله نهال رایگان در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، رحیم مهردادی کجاباد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 10 اسفندماه، در نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان، از توزیع ۵۰ هزار اصله نهال رایگان همزمان با هفته منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: ۱۵ اسفندماه در تقویم تحت عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و مسئولان کشوری و اقشار مختلف مردم به صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم‌های درختکاری که در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

وی افزود: سازمان ذی ربط در این روز ضمن بزرگداشت روز درختکاری، اقدام به اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و معرفی اقدامات سازمان و اداره کل می‌کنند.

وی شعار «همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» را شعار هفته منابع طبیعی در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد و گفت: امسال با توجه به این‌که روز آغاز هفته روز جمعه و تعطیل است، لذا با ابلاغ وزات کشور، روز پنجشنبه ۱۴ اسفند با حضور رئیس جمهور وهمه استانداران سراسر کشور به صورت همزمان کاشت نهال انجام خواهد شد.

مهردادی، کاشت نهال توسط نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، تشکیل میز خدمت در محل مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز و سایر شهرستان‌ها را از نخستین برنامه‌های هفته منابع طبیعی در سالجاری عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: برگزاری مراسم درختکاری در محل پارک عون بن علی با حضور سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های عضو نهضت سبز و تشکل‌های منابع طبیعی، برگزاری مراسم سراسری ویدئو کنفرانس گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و رونمایی از طرح تحول دیجیتال سازمان و نقشه پوشش گیاهی، برگزاری مانور یگان حفاظت در شهرستان کلیبر، افتتاح پروژه‌های آبخیزداری در ۹ شهرستان و درختکاری در وادی رحمت و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر را از جمله برنامه‌های شاخص در هفته منابع طبیعی در استان بیان کرد.

انتهای پیام
captcha