یادداشت تفاهم جدید امارات با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3959212
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

یادداشت تفاهم جدید امارات با رژیم صهیونیستی

یک شرکت صنایع دفاعی در امارات با امضای یادداشت تفاهمی با شرکت صنایع هوایی رژیم صهیونیستی برای توسعه سیستم دفاعی پیشرفته علیه هواپیماهای بدون سرنشین توافق کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، شرکت اماراتی « EDGE»  که عهده‌دار ساخت بزرگترین صنایع دفاعی امارات است، روز گذشته، 21 اسفند در بیانیه‌ای اعلام کرد که با شرکت صنایع هوایی اسرائیل یادداشت تفاهمی برای توسعه سیستم دفاعی امارات امضا کرده است.
 
بر اساس این بیانیه، تفاهم‌نامه مذکور نقطه آغاز همکاری‌های تجاری و استراتژیک بین دوطرف است و همکاری در زمینه تحقیق، ‌توسعه و نوآوری‌های فناوری را تقویت می‌کند.
 
امارات متحده عربی، گروه فناوری‌های پیشرفته در زمینه صنایع دفاعی (EDGE) را در نوامبر 2019 راه‌اندازی کرد که شامل 25 شرکت وابسته تخصصی در زمینه دفاعی است.
 
فیصل البنای، مدیر اجرایی این شرکت اماراتی در زمینه تفاهم‌نامه با رژیم صهیونیستی گفت: در راستای توافق صلح آبراهام و روحیه همکاری و شراکت جدید با اسرائیل، این تفاهم‌نامه امضا شد و ما به دوره مهمی برای یکی کردن تلاش‌های خود با شرکت صنایع هوایی اسرائیل دست یافته‌ایم.
 
امارات و رژیم صهیونیستی در 13 آگوست گذشته به توافق برای عادی سازی روابط با یکدیگر رسیده و در نیمه سپتامبر گذشته در کاخ سفید، این توافقنامه به صورت رسمی به امضا رسید.
 
از زمان اعلام توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی، بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات اسرائیلی به توافقات بسیاری با اسرائیل دست یافته‌اند.
انتهای پیام
captcha