قرارداد محرمانه امارات با رژیم صهیونیستی برای ساخت پهپاد
کد خبر: 4034173
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

قرارداد محرمانه امارات با رژیم صهیونیستی برای ساخت پهپاد

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» فاش کرد امارات و رژیم صهیونیستی برای ساخت پهپاد قرارداد سری امضا کرده‌اند.  

به گزارش ایکنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: دو شرکت اماراتی و صهیونیستی قراردادی محرمانه را در ماه نوامبر (آبان گذشته) برای ساخت پهپاد امضا کردند.
 
طبق اعلام این روزنامه، قرارداد یادشده، تجهیزات نظامی صهیونیستی را (در خاک امارات و) نزدیک مرز‌های ایران قرار داده و صحنه امنیتی خاورمیانه را تغییر خواهد داد.
 
وال استریت ژورنال، موافقت اسرائیل با فروش سامانه گنبد آهنین به امارات را بعید دانست و تأکید کرد موافقت علنی امارات با حمایت نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، مشکلی (بزرگ) برای ابوظبی است که درصدد گسترش روابط با تل آویو، بدون خصومت ورزی با تهران است.
 
پیشتر پایگاه آکسیوس در گزارشی اعلام کرد که ابوظبی و تل‌آویو از دو دهه پیش از طریق یک کانال امنیتی و اطلاعاتی با یکدیگر همکاری داشته‌اند. طبق گزارش این پایگاه، یک هیئت نظامی وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به ابوظبی سفر کرده و طی آن راه‌های حمایت دفاعی و اطلاعاتی از امارات به دنبال حملات نیرو‌های یمنی را بررسی کرده است.
 
آن‌ها از بیش از دو دهه پیش از طریق یک کانال مخفی، در زمینه دفاعی و اطلاعاتی با یکدیگر ارتباط داشته‌اند. پس از آن امارات به رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد که در زمینه دفاع موشکی و مقابله با پهپاد‌ها به کمک این رژیم نیاز دارد.
 
تل آویو می‌خواهد در حد توان به امارات کمک کند، ولی در همین حین تکنولوژی حساس و فناوری‌های مدرن خود را در اختیار آن قرار ندهد.
 
هفته گذشته «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در سفری به ابوظبی، راه‌های تقویت روابط دو طرف و همکاری‌های امنیتی را بررسی کردند.
 
طی هفته‌های گذشته نیرو‌های مسلح یمن در پاسخ به تجاوزات و تنش‌زایی امارات، مناطق حساس و مهمی را در ابوظبی و دبی را مورد هدف قرار دادند که سامانه‌های دفاعی امارات از مقابله با این حملات درماندند. ضعف شدید امارات در زمینه پدافند هوایی و مقابله با حملات موشکی و پهپادی به ویژه مقابل یمنی‌ها، این کشور را بر آن داشته تا درصدد تقویت خود در زمینه دفاعی و خرید آن از رژیم صهیونیستی برآید. این در حالی است که رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر خود علیه نوار غزه با ضعف شدید امنیتی روبه‌رو بود و حملات موشکی گروه‌های مقاومت مراکز حساس و مهم در تل آویو را به راحتی هدف قرار داد.

انتهای پیام
captcha