ملت‌های آزاده مشی انقلاب اسلامی را فراروی خود قرار می‌دهند
کد خبر: 3963040
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
فرمانده سپاه عاشورا:

ملت‌های آزاده مشی انقلاب اسلامی را فراروی خود قرار می‌دهند

فرمانده سپاه عاشورا، رزمندگان جبهه‌ مقاومت را شیفته‌ فرهنگ اخلاق مدارانه و مبتنی بر ارزش‌های دینی و انسانی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ملت‌های آزاده، مشی انقلاب اسلامی را در هر کجای جهان فراروی خود قرار می‌دهند.

ملت‌های آزاده مشی انقلاب اسلامی را فراروی خود قرار می‌دهند.به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا، امروز، 18 فروردین‌ماه، در دیدار با مدیرکل ارشاد استان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مجازی مردم آذربایجان در 29 بهمن سال گذشته، اظهارکرد: ایشان در این دیدار آذربایجان و تبریز را به عنوان یک استان نخبه پرور و استانی که مردمان آن دارای خصوصیت غیرت، شجاعت و تدین است معرفی کردند و بدون شک برشمردن این شاخصه‌ها برخاسته از شناخت و معرفت رهبر معظم انقلاب به صبغه‌ آذربایجان و مردمان این دیار بوده است.

وی تأکید کرد: باید با الهام از این بیانات ایشان و رجوع به تاریخ گرانب‌های آذربایجان و تبریز، تمهیداتی انجام شود تا تبریز نقش برجسته‌ای را در حوزه فرهنگ رقم زده و به تبع آن اداره کل ارشاد اسلامی نیز نقش تأثیرگذاری در حوزه فرهنگ عمومی و تبلور و تجلی فرهنگ اسلامی در جامعه از خود نشان دهد.

سردار خرم تصریح کرد: در دنیای کنونی امپراطوری رسانه‌ای غرب و استکبار نمی‌گذارد تقابل‌های فرهنگی به تعامل فرهنگی تبدیل شود و در همه حال ارزش‌های دینی، انسانی و فرهنگی ما را هدف قرار می‌دهد اما ما می‌توانیم به واسطه‌ فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی بر این فضا فائق آمده و فرهنگ متعالی اسلامی و انقلابی را در جهان نهادینه کنیم.

فرمانده سپاه عاشورا، انقلاب اسلامی ایران را دارای صبغه‌‌ای فکری و فرهنگی و مشی وحیانی و الهی دانست که آموزه‌های ائمه معصومین(ع) در آن ساری و جاری است و گفت: فرهنگ اسلامی ما دارای یک اصالت است و ما در برهه‌های مختلف با تکیه بر این فرهنگ اصیل و قدرتمند توانسته‌ایم پیروز شویم .

وی افزود: بعد فرهنگی انقلاب اسلامی باعث شد تا جامعه اسلامی با یک آغوش باز این فرهنگ را پذیرفت و امام(ره) به عنوان مبدع این فرهنگ و انقلاب، جامعه را به سمت اخلاق اسلامی و دینی هدایت کرد.

خرم افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایجاد روحیه شجاعت و حماسی در زندگی مردم بود و این زندگی حماسی و حسینی در دوران دفاع مقدس به وجهی شایسته متجلی شد و ما در این دوران با تبعیت از فرهنگ اسلامی توانستیم بر دشمن فائق آییم.

فرمانده سپاه عاشورا نقطه‌ تقابل جبهه‌ استکبار و جبهه‌ اسلام در ادوار مختلف را فرهنگ اسلامی عنوان کرد که در برابر فرهنگ آشفته‌ غرب قد علم کرده و وجدان‌های بیدار را به خود جذب کرد.

وی در دوره‌ حاضر نیز رزمندگان جبهه‌ مقاومت را شیفته‌ فرهنگ اخلاق مدارانه و مبتنی بر ارزش‌های دینی و انسانی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ملت‌های آزاده، مشی انقلاب اسلامی را در هر کجای جهان فراروی خود قرار می‌دهند.

سردار خرم، همچنین با تأکید بر اینکه نیروهای انقلابی و ارشی و متعهد بسیاری در بسیج حضور دارند، اظهار کرد: ما طبق دوره‌های پیش آماده همکاری و تعامل و همراهی در تمام زمینه‌های فرهنگی و هنری با اداره کل ارشاد استان هستیم.

فرمانده سپاه عاشورا همچنین خواستار سامان بخشی به وضعیت مطبوعات و تدوین سند مطبوعات و همچنین ارتقای سواد رسانه‌ای در استان شد.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی نیز  در این نشست، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت فرهنگ در جامعه،‌ اظهار کرد: باید با تأسی از منویات مقام معظم رهبری در رابطه با فرهنگ اهتمام بیشتری برای تعالی و بالندگی فرهنگ داشته باشیم.

وی حمایت و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر را مهمترین عامل در راستای پبشبرد اهداف فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: برای تولید آثار فاخر و گرانسنگ در طول تاریخ و در همه‌ جوامع اهالی فرهنگ و هنر مورد حمایت بوده‌اند.

ناظمی، تأکید کرد: هنرمندان سرمایه‌‌ اجتماعی ایجاد می‌کنند و باید قدر این قشر تلاشگر و تأثیرگذار را بدانیم.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، همچنین بر لزوم توجه به نیروهای جوان و متعهد و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر تأکید و اظهار امیدواری کرد با حضور جوانان هنرمند و انقلابی، تبریز و آذربایجان جایگاه اصلی خود در حوزه فرهنگ و هنر را بازیابد و این دیار طلایه دار هنر انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha