۵ برابر شدن تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3963373
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

۵ برابر شدن تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ۵ برابر شدن تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: متأسفانه به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا رو به افزایش است.

۵ برابر شدن تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقیعباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از ۵ برابر شدن تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: متأسفانه به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا رو به افزایش است.

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌های استان که در هفته‌های قبل ۲ یا ۳ نفر بود در شرایط کنونی روزانه به ۱۰ نفر رسیده است و این نشان دهنده شرایط وخیم در روزهای آینده در آذربایجان‌شرقی است و لازم است برای مدیریت بهتر این بیماری، همه ما اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

درستی گفت: تعداد بستری‌های کرونایی آذربایجان‌شرقی در حالی به یک‌هزار و ۵۰ بیمار رسیده که این رقم در ۲ هفته قبل ۴۰۰ نفر بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همچنین با اشاره به انجام واکسیناسیون علیه کرونا در آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: تاکنون ۱۶هزار نفر از اولویت‌های اعلام شده در استان بر ضد کرونا واکسینه شدند و واکسیناسیون سالمندان تحت پوشش بهزیستی نیز به پایان رسیده اما واکسیناسیون سالمندان دیگر با اولویت سنین بالای ۸۰ سال از اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی افزود: واکسیناسیون پزشکان تحت پوشش نظام پزشکی نیز آغاز شده و تاکنون بیش از ۸۰ نفر از پزشکان مطب‌ها واکسینه شدند که این تعداد به یک هزار و ۴۰۰ نفر خواهد رسید که واکسن آنها تحویل شده است.

درستی، با بیان اینکه وضعیت و آمارها بسیار نگران کننده و ناراحت کننده است، اظهار کرد: همه باید برای کنترل بیماری تلاش کنند و باید نهایت تلاش‌مان را برای دعوت از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها برای کنترل بیماری کنیم؛ هر شخصی در هر موقعیتی و با هر شغلی باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را وظیفه خود بداند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در ادامه با تشریح شرط تداوم فعالیت مشاغل مورد نیاز و ضروری، بیان کرد: مشاغلی مانند رستوران‌ها، مطب‌ها و داروخانه‌ها یا نانوایی‌ها از جمله مشاغلی هستند که باید به کارشان ادامه دهند، اما فعالیتشان شرط‌هایی دارد و صاحبان مشاغل باید شرایط لازم را برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha