قرآن در کلام امام علی(ع)؛ دریایی که ژرفای آن هرگز درک نمی‌شود + فیلم
کد خبر: 3968180
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
درس‌گفتار گزیده‌ای از نهج‌البلاغه / 18

قرآن در کلام امام علی(ع)؛ دریایی که ژرفای آن هرگز درک نمی‌شود + فیلم

جامعه‌شناس و پژوهشگر حوزه دین با اشاره به فرازهایی از نهج‌‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع)، به موضوع فضیلت و جایگاه قرآن در کلام امام علی(ع) پرداخت.

به گزارش ایکنا، به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان امسال، پای درس‌گفتار «گزیده‌هایی از نهج‌البلاغه» از زبان عماد افروغ، جامعه‌شناس و پژوهشگر حوزه دین نشسته‌ایم.

عماد افروغ در هجدهمین قسمت این مجموعه با موضوع «اهمیت و فضیلت قرآن» به تشریح دیدگاه حضرت امیرالمؤمنین(ع) در رابطه با فضیلت و جایگاه ویژه قرآن کریم به عنوان دریایی که ژرفای آن هرگز درک نمی‌شود پرداخت که مشروح آن را در ادامه می‌بینید و می‌خوانید.

یکی از بحث‌های امام علی(ع) در خطبه 198 نهج‌البلاغه، مبحث مربوط به اهمیت و فضیلت قرآن کریم است.

حضرت امیر(ع) در این رابطه می‌فرمایند: «قرآن نوری است که خاموشی ندارد، چراغی است که درخشندگی آن زوال نپذیرد، دریایی است که ژرفای آن درک نشود، راهی است که رونده آن گمراه نگردد، شعله‌ای است که نور آن تاریک نشود، جداکننده حق و باطلی است که درخشش برهانش خاموش نگردد، بنایی است که ستون‌های آن خراب نشود، شفا دهنده‌ای است که بیماری‌های وحشت‌انگیز را بزداید، قدرتی است که یاورانش شکست ندارند و حقی است که یاری‌کنندگانش مغرور نشوند، قرآن معدن ایمان و اصل آن است، چشمه‌های دانش و دریاهای علوم است، سرچشمه عدالت و نهر جاری عدل است، پایه‌های اسلام و ستون‌های محکم آن است، نهرهای جاری زلال حقیقت و سرزمین‌های آن است، دریایی است که تشنه‌های آن آبش را تمام نتوانند چشید و چشمه‌ای است که آبش کمی ندارد، محل برداشت آبی است که هر چه از آن برگیرند، کاهش نمی‌یابد، منزلی است که مسافران راه آن را فراموش نخواهند کرد و نشانه‌هایی است که روندگان از آن غفلت نمی‌کنند، کوهسار زیبایی است که از آن نمی‌گذرند. خداوند قرآن را فرونشاننده عطش علمی دانشمندان و باران بهاری برای قلب فقیهان و راه گسترده و وسیع برای صالحان قرار داده است».

انتهای پیام
captcha