31 درصد افراد مقیم و پرسنل مراکز بهزیستی واکسینه شدند
کد خبر: 3970256
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

31 درصد افراد مقیم و پرسنل مراکز بهزیستی واکسینه شدند

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور از واکسینه شدن 31 درصد افراد مقیم و پرسنل مراکز بهزیستی خبر داد و اعلام کرد: به غیر از 9 استان، فاز دوم واکسیناسیون برای افراد تحت پوشش بهزیستی در بقیه استان‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مصطفی سراج، مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور و عضو کمیته پیشگیری از بیماری سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای واکسیناسیون گروه‌‌های هدف بهزیستی پرداخت و اعلام کرد: تا روز گذشته جمع کل دریافت‌کنندگان مراکز سالمندان شامل سالمندان و پرسنل این مراکز 15 هزار و 549 نفر یعنی 76 درصد کل افراد مقیم مراکز سالمندان و پرسنل است. جمع کل دریافت‌کنندگان واکسن سایر گروه‌ها شامل مراکز معلولان و مراکز افراد دارای اختلالات روانی نیز شش هزار و 101 نفر یعنی 12.2 درصد افراد مقیم و پرسنل است.

وی ادامه داد: جمع کل واکسن تزریق شده در تمامی مراکز توانبخشی مراقبتی 22 هزار و 50 نفر یعنی 31 درصد کل افراد مقیم و پرسنل است. افرادی هم که دز مرحله دوم را دریافت کرده‌اند، 11 هزار و 244 نفر هستند.

سراج با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های دریافت شده سهمیه مراکز مرحله دوم که شامل مراکز معلولان می‌شود، توسط وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده شده است، گفت: به غیر از 9 استان شامل چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان، کرمانشاه و همدان خوشبختانه بقیه استان‌ها واکسیناسیون مرحله دوم را شروع کرده‌اند. لذا نظر به اینکه دانشگاه‌های این 9 استان هم واکسن را دریافت کرده‌اند، درخواست داریم این استان‌ها هم در اسرع وقت واکسیناسیون مراکز معلولان را شروع کنند.

وی اضافه کرد: کماکان رشد یک درصدی واکسیناسیون را شاهد هستیم و پیش بینی می‌کنیم با توجه به اختصاص واکسن به مراکز معلولان شاهد افزایش این درصد باشیم.

سراج در خصوص فاز دوم واکسیناسیون نیز گفت: فاز دوم از هفته گذشته شروع شده و بسیاری از افراد تحت پوشش بهزیستی که در منازل حضور دارند از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و معلولان مشمول دریافت واکسن در این فاز می‌شوند. لذا به دلیل شرایط خاص این عزیزان از جمله کهولت سن و محدودیت در تردد امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند، لذا از دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست داریم تدابیری را برای این منظور بیندیشند.

وی با اشاره به اقدام خوب صورت گرفته در برخی از شهرها و استان‌‌ها و تزریق واکسن در مراکز انجمن‌های تخصصی معلولان، به مسئولان سایر استان‌ها هم پیشنهاد کرد از این روش برای تزریق واکسن استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha