تشدید درگیری‌ها و شلیک بمب صوتی در داخل مسجدالاقصی + فیلم
کد خبر: 3970604
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
آخرین تحولات قبله نخست مسلمانان/

تشدید درگیری‌ها و شلیک بمب صوتی در داخل مسجدالاقصی + فیلم

نیروهای اشغالگر اسرائیلی، صبح امروز با یورش وحشیانه به مسجدالاقصی، به سمت مرابطین و محافظان این مکان مقدس بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

به گزارش ایکنا؛ منابعی در قدس اشغالی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر گلوله‌های فلزی و صدها بمب صوتی به سمت مرابطین در داخل مسجدالاقصی شلیک کردند.

این منابع با اشاره به زخمی‌شدن شماری از مرابطین، تأکید کردند آمار دقیقی درباره زخمی‌ها وجود ندارد و مرابطین نیز با سنگ و باتوم با نیروهای اشغالگر مقابله کردند.

همچنین بالگردهای اسرائیلی همزمان با یورش گسترده عوامل امنیتی این رژیم به مسجدالاقصی، در آسمان این مکان مقدس به پرواز درآمده‌اند.

ممانعت اشغالگران از ورود هلال احمر برای کمک به مجروحان

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر اعلام کرد، نیروهای اشغالگر مانع از ورود کادر این سازمان در قدس به مسجدالاقصی برای تهیه گزارش و ارائه کمک‌های اولیه به مجروحان شده‌اند.

بنا به گزارش العالم، از ساعات اولیه صبح امروز و همزمان با یورش شهرک‌نشینان و نیروهای امنیتی صهیونیستی به مسجدالاقصی، تنش‌ در این منطقه تشدید شده است.

هزاران نفر از نمازگزاران از بامداد امروز در مسجدالاقصی حضور پیدا کرده‌ و در محوطه‌های آنها شعارهایی در حمایت از مسجدالاقصی سر می‌دهند.

آتش‌سوزی در ورودی باب الجنائز

برخی منابع در قدس اشغالی از وقوع آتش‌سوزی در ورودی «باب الجنائز» واقع در نزدیکی «مصلای القبلی» در مسجدالاقصی خبر دادند.

استقرار نظامیان صهیونیست برای ممانعت از ورود نمازگزاران

نیروهای اشغالگر صدها نیروی پلیس و نیروی اطلاعاتی را برای محاصره البلده القدیمه مستقر کرده اند تا مانع ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی شوند.

اوضاع در مسجدالاقصی به شدت متشنج و بحرانی وکاملا به صحنه جنگ تبدیل شده  و درگیری بین نیروهای اشغالگر و فلسطینی‌ها به خارج از منطقه مسجدالاقصی نیز کشیده شده است.

براساس این گزارش نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن فلسطینیان در مقابل «باب الاسباط» اقدام به پرتاب گازهای اشک‌آور کردند که در پی آن چندین فلسطینی مجروح شدند.

همچنین نظامیان اشغالگر یک نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده و یک نوجوان دیگر را مقابل باب الاسباط مورد ضرب و شتم قرار دادند.‎

گزارش‌ها همچنین حاکی از شهادت یک فلسطینی به دست یک شهرک‌نشین صهیونیست در قدس اشغالی است.‎

انتهای پیام
captcha