پیشرفت علمی در همه زمینه‌ها مهمترین دستاورد انقلاب است
کد خبر: 3973903
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

پیشرفت علمی در همه زمینه‌ها مهمترین دستاورد انقلاب است

امام جمعه اهر از جمله مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب را پیشرفت علمی و فناوری در همه زمینه‌ها برشمرد و گفت: اسلام مکتب علم و دانش بوده و این یکی از افتخارات نظام است.

پیشرفت علمی در تمام زمینه‌ها مهمترین دستاورد انقلاب استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، امروز، پنجم خردادماه، در دیدار با اعضای خانه نخبگان شهرستان،  از جمله مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب را پیشرفت علمی و فناوری در همه زمینه‌ها برشمرد و گفت: اسلام مکتب علم و دانش بوده و این یکی از افتخارات نظام است.

وی یکی از برکت‌های نظام جمهوری اسلامی را توجه و تأکید ویژه به علم و دانش برشمرد و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و شهدا راه تفکر و اندیشیدن در جامعه باز است و در همه زمینه‌های علمی و فناوری پیشرفت‌های عظیمی داشته‌ایم که قبل از انقلاب این امکان وجود نداشت.

حاجی‌زاده، تشکیل خانه نخبگان را در بسیج یک حرکت پر برکت بیان کرد و افزود: نفس تشکیل مجمع نخبگان برای شناسایی مسائل، مشکلات و پیدا کردن راه کارهای علمی و کاربردی دارای ارزش است.

امام جمعه اهر، ضمن تأکید بر سرلوحه قرار دادن بیانات و منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص توسعه علم و پژوهش، گفت: اینگونه حرکت‌ها و تشکیل خانه نخبگان برای پاسخ به مسائل علمی جامعه نوید بخش و امیدآفرین است و در گام دوم انقلاب، ما باید تربیت نیروی مومنِ انقلابی و نخبه‌پروری را به‌عنوان یک اصل مد نظر قرار دهیم تا کشور در زمینه‌های مختلف رشد و پیشرفت کند.

وی ضمن توصیه به اخلاص در عمل، افزود: با اخلاص در کارهای علمی ورود کنید و برای خدا کار کنید و بدانید کسی که کار علمی انجام می‌دهد باید از اراده ای قوی در جهت رسیدن به هدفش برخوردار باشد.

سرهنگ پاسدار موسی صفی، فرمانده سپاه اهر نیز در این جلسه، گفت: اگر بخواهیم زنجیره‌ای از نخبگان را در سراسر کشور تشکیل دهیم می‌توانیم در مواقع مختلف از این ظرفیت برای کمک به توسعه کشور برنامه‌ریزی‌های بهتری کرده و در راستای مشکلات جامعه راهکارهای مناسبی ارائه دهیم.

وی افزود: برنامه‌های مرکز بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه با نگاه راهبردی به بیانیه گام دوم انقلاب و تلاش در راستای تحقق شعار سال مبنی بر پشتیبانی و مانع زدایی در بخش تولید متمرکز شده است.

وی نقش اصلی بسیج را خدمت‌رسانی به مردم برشمرد و گفت: اغلب فعالیت‌های بسیج معطوف به این نکته است که با اقدامات و فعالیت های خود به کارآمدسازی نهادهای کشور کمک کند.

صفی افزود: از جمله موارد مهم تشکیل خانه نخبگان در این شهرستان این است که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل می‌کند و ما از طریق مردمی کردن علم و فناوری می‌توانیم این رویکردها را اجرایی کنیم.

فرمانده سپاه اهر، حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های فناورانه را یکی دیگر از اولویت‌های مرکز بسیج علمی و پژوهشی سپاه ناحیه اهر بیان کرد و افزود: در این راستا تعامل و توافق هایی با مراکز علمی و مراکز رشد و پژوهش سراها به منظور بهره‌مندی بیشتر از طرح‌های نوآور و فناورانه در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha