وجود ۸۲۱ شعبه اخذ رای در تبریز
کد خبر: 3978183
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
فرماندار تبریز خبر داد:

وجود ۸۲۱ شعبه اخذ رای در تبریز

فرماندار تبریز از وجود ۸۲۱ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان خبر داد و گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی شامل نمایندگان هیات‌های نظارتی، حفاظتی و بازرسی در این انتخابات همکاری دارند.

وجود ۸۲۱ شعبه اخذ رای در تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بهروز مهدوی، فرماندار تبریز، امروز، 27 خردادماه، در جمع خبرنگاران، از وجود ۸۲۱ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان خبر داد و گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی شامل نمایندگان هیات‌های نظارتی، حفاظتی و بازرسی در این انتخابات همکاری دارند.

وی با بیان این‌که یک میلیون و ۳۷۲ هزار نفر از تبریز واجد شرایط اخذ رای هستند، افزود: بالغ بر ۳۰ هزار نفر از این افراد را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

مهدوی، با اشاره به همزمانی انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ادامه داد: تمامی انتخابات اعم از ریاست جمهوری و شورای شهرهای سردرود، باسمنج، خسروشاه و شورای روستاها به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود، یعنی فقط بخش احراز هویت رای ‌دهندگان بر اساس سیستم آنلاین و دیتاهای ثبت احوال انجام می‌گیرد ولی شیوه برگزاری مانند دوره‌های قبلی بوده و از تعرفه دستی و کاغذی جهت نام نویسی استفاده می‌شود.

فرماندار تبریز، گفت: انتخابات شورای شهر تبریز اما به صورت تمام الکترونیکی برگزار شده و بخش احراز هویت و رای دهی به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و از هیچ کاغذی استفاده نخواهد شد. در این راستا تعداد ۲۸۴۰ دستگاه تمام الکترونیک در تبریز آماده دریافت رای در انتخابات فردا هستند.

وی ادامه داد: نتایج انتخابات شورای تبریز بلافاصله پس از اتمام رای گیری در آخرین شعبه، مشخص خواهد شد و بعد از تایید هیات نظارت، اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.

مهدوی، تاکید کرد: از افراد ۱۸ سال تمام خواهشمندیم که جهت حضور در انتخابات فردا، حتماً کارت ملی و شناسنامه‌های عکس دار خود را به همراه داشته باشند؛ هم‌چنین به دلیل کارکرد دستگاه الکترونیکی رای دهی، شهروندان تبریزی بایستی پیش از ورود به محل شعبه، کدهای چهار رقمی نامزدها را یادداشت کرده و سپس در هنگام رای دهی در دستگاه وارد کنند.

فرماندار تبریز با بیان این‌که رای‌دهندگان حتما دستکش، ماسک و خودکار شخصی به همراه داشته باشند، گفت: تاکنون مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات در تبریز وجود نداشته و تمامی همکاران ستاد انتخاباتی در محل‌ای مورد نظر مستقر هستند.

وی در خصوص تخلف انتخاباتی شورای شهر و روستای تبریز، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۱۰ نامزد در رابطه با تخلف انتخاباتی در حوزه تبلیغات به مراجع قضایی معرفی شدند؛ هم‌چنین موارد تخلفات انتخاباتی دیگر نیز دسته بندی و مستند سازی شده و در حدود ۱۰۰۰ قطعه بنر به جهت عدم رعایت اندازه قانونی (۱۰۰ در ۷۰۰ سانتی متر) جمع آوری شده و در انبار موجود هستند.

وی افزود: تعدادی از کاغذهای تبلیغاتی نامزدها که برخلاف قانون در محل‌هایی چون باجه‌های تلفن، پست‌های برق، پل‌های هوایی و... با چسب نصب شده بودند نیز ضبط و ثبت شده است.

مهدوی تصریح کرد: فردا 28 خردادماه از ساعت هفت صبح تا ساعت ۱۷ عصر وقت قانونی انتخابات است، اما بنابر صلاح دید ستاد کشوری در خصوص شرایط کرونایی، امکان تمدید تا ساعت دو بامداد روز شنبه وجود دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، نمایندگان کاندیداها باید سه روز مانده به انتخابات معرفی شوند، اما امسال قانونگذار اختیار این امر را به هیات اجرایی سپرده و در نتیجه بر اساس تصمیم این هیات، هر نامزد اجازه معرفی تنها ۱۷ نماینده ثابت را دارد که بایستی تست پی سی آر منفی ارائه دهند.

مهدوی متذکر شد: البته به دلیل نتایج الکترونیکی انتخابات تبریز، نیازی به حضور نمایندگان کاندیداهای شورای شهر تبریز وجود ندارد.

فرماندار تبریز تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در روند برگزاری انتخابات، می‌توانند موارد مربوطه را به نمایندگان هیات نظارت و بازرسی شوراها و ریاست جمهوری که در محل اخذ رای حضور دارند، اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha