واگذاری اعیانی خانه‌ها در موقوفات متصرفی مراغه
کد خبر: 3981033
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

واگذاری اعیانی خانه‌ها در موقوفات متصرفی مراغه

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی گفت: با صدور مجوز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صدور سند به اعیانی یک هزار واحد مسکونی متصرفی در مراغه آغاز شده است.

واگذاری اعیانی خانه‌ها در موقوفات متصرفی مراغهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، روز سه شنبه، هشتم تیرماه، در جلسه بررسی مشکلات موقوفات مراغه گفت: با صدور مجوز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صدور سند به اعیانی یک هزار واحد مسکونی متصرفی در مراغه آغاز شده است.

وی افزود: این سند‌ها در ۴ موقوفه قبرستان آقالار، سیفلی کامدار در محله جودی آباد، حاجی حسین پاشا در کوی صفائیه و کریم بیگ در خیابان اوحدی صادر خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: به کسانی که تا ۶ ماه آینده اقدام کنند سند اعیانی در قالب اجاره به‌صورت رایگان واگذار می‌شود.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی گفت: در ۶ ماه دوم ۱۵ درصد پذیره زمین اخذ و در ماه‌های بعدی ۳۰ درصد اخذ خواهد شد و پس از این فرصت سازمان اوقاف برای ساماندهی موقوفات براساس قانون اقدام خواهد کرد.

به گفته وی در این طرح به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و سازمان‌های حمایتی تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

حسینی افزود: با اجرای این طرح مشکل ۵۰ ساله صاحبان خانه‌های این محله‌ها برطرف می‌شود.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: صاحبان خانه‌های این موقوفات پس از دریافت سند می‌توانند به استفاده از تسهیلات بانکی، فروش و ساخت و ساز اقدام کنند.

وی بیان کرد: متقاضیان با مراجعه به اداره اوقاف مراغه برای استفاده از مزایا و تخفیف‌های ویژه این طرح و عقد اجاره برای عرصه موقوفات اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha