طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در زنجان اجرا می‌شود
کد خبر: 3981647
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان؛

طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در زنجان اجرا می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» خبر داد و گفت: مسابقات کتابخوانی، جشنوا‌ره‌های هنری، فیلم کوتاه و کلاس‌های آموزشی متعدد از جمله بخش‌های مختلف این طرح است.

غنی‌سازی اوقات فراغت در زنجان با اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان»حجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و کودکان همواره یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگی و تربیتی بوده و استفاده از ظرفیت مساجد باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» به‌صورت ملی و با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود تا هدف پیوند نهاد مسجد، مدرسه و خانواده، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد، شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط و ارتقای سطح مهارت‌های اجتماعی تحقق یابد.

این مسئول ادامه داد: در این طرح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی مراکز آموزشی و تربیتی محله به‌ویژه مدارس همجوار مساجد می‌توانند با شبکه‌سازی و جریان‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان فرهنگی ـ اجتماعی محله گامی مؤثر برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بردارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان توسعه ارتباط مسجد و مدرسه در غنی‌سازی اوقات فراغت و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را مهم خواند و گفت: برای تحقق این امر باید رویکردها هم‌راستا شود و خانواده‌ها نیز در این فعالیت مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که علاقه‌مند هستند در این طرح حضور داشته باشند، می‌توانند با ورود به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir در این طرح ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: سامانه این طرح در سیستم شاد نیز معرفی شده است و دانش‌آموزان در هر بخشی که علاقه‌مند باشند می‌توانند ثبت‌نام کنند. مسابقات کتابخوانی، جشنوا‌ره‌های هنری، فیلم کوتاه و کلاس‌های آموزشی متعدد از جمله بخش‌های مختلف این طرح است.

انتهای پیام
captcha