افتتاح طرح ملی فهما 1400 در زنجان
کد خبر: 3987202
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

افتتاح طرح ملی فهما 1400 در زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از افتتاح طرح ملی فهما 1400 خبر داد و گفت: سامانه فهما بستر مناسبی برای رقابت سالم و سازنده کانون‌های مساجد را فراهم کرده است.

افتتاح طرح ملی فهما 1400 در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌‌الاسلام محمنقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، شب گذشته، 6 مردادماه در آیین افتتاحیه طرح ملی فهما 1400 اظهار کرد: طرح ملی فهما از سال 98 به صورت ملی در کشور کلید خورده است و امسال نیز طرح ملی فهمای 1400 در بین کانون‌های مساجد با هدف توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی و دینی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه فهما بستر مناسبی برای رقابت سالم و سازنده کانون‌های مساجد را فراهم کرده است، ابراز کرد: سرانه تخصیصی به هریک از کانون‌های مساجد با توجه به فعالیت‌های ثبت شده در سامانه تقلق می‌گیرد و در نهایت کانون‌های فعال تقدیر می‌شوند.

این مسئول به اجرای طرح ترنم فهما در بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور اشاره کرد و افزود: گام نخست طرح ترنم فهما هم‌زمان با ماه ذی‌الحجه در شهرکرد استارت خورده است. در گام نخست برنامه‌های آموزشی توانمندسازی و مهارت‌افزایی ویژه مدیران مسئول و اعضای برتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزارمی‌شود تا زمینه لازم برای ارتقای علمی و عملی نخبگان فرهنگی مساجد فراهم شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه پس از برگزاری این دوره و براساس میزان مشارکت مدیران و اعضاء از کانون‌های برتر تجلیل می‌شود، تصریح کرد: در استان زنجان نیز این طرح در بین کانون‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 387 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان یادآور شد: این طرح با هدف شناسایی، ساماندهی، ارتقا و به‌کارگیری مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه فرهنگ و هنر در رواق‌های دوازده‌گانه برگزار ‌می‌شود.

یارمحمدی در ادامه به توزیع 2 هزار بسته گوشت متبرک قربانی توسط 40 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در بین نیازمندان به مناسبت عید سعید غدیر اشاره کرد و افزود: این بسته‌ها به مقدار سه تن در بین نیازمندان شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره توزیع شد.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های امداد و نجات با همکاری مربیان هلال احمر اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد متقاضی می‌توانند با همراهی مربیان جمعیت هلال احمر استان این دوره‌ها را برگزار کنند.

انتهای پیام
captcha