مراسم تکریم هفته حجاب و عفاف در خلخال برگزار شد
کد خبر: 3984111
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

مراسم تکریم هفته حجاب و عفاف در خلخال برگزار شد

مسئول حوزه علمیه الزهرا شهرستان خلخال، گفت: همزمان با فرارسیدن هفته حجاب و عفاف، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای تکریم حجاب و عفاف برگزار کردند.

مراسم تکریم هفته حجاب و عفاف در خلخال برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حبیبه شاهنده، مسئول حوزه علمیه الزهرا شهرستان خلخال، ۲۳ تیرماه، در مراسم تکریم هفته حجاب و عفاف که با محوریت تحکیم بنیان خانوداه در روز عفاف و حجاب و روز ازدواج در شهرستان خلخال برگزار شد، گفت: حیا و عفت مایه آرامش و آسایش زن و مرد بوده و یک رابطه مستقیم بین عفت‌ورزی و روابط متقابل زوجین وجود دارد.

وی افزود: حجاب، وقار، متانت، ارزش‌گذاری، سنگین شدن کفه آبرو و احترام و مایه سعادت بانوی اسلامی است و این را باید قدر دانست.

شاهنده، اظهار کرد: پشتوانه تمامی چهره‌های موفقی که در جامعه می‌بینیم، زنان هستند. شیر زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس و پشتیبانی از رزمندگان نیز عملکرد مثبتی داشتند که باعث تقویت روحیه و علاقه‌مندی فرزندان این نظام به حضور در میدان دفاع می‌شد.

مسئول حوزه علمیه الزهرا شهرستان خلخال، خاطر نشان کرد: یقیناً مادران و زنان با حجاب و عفاف در زمینه آموزش، تربیت و هدایت فرزندان خود به سمت و سوی ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف بلند توانمندی بیشتری دارند. همان‌گونه که امام(ره) فرمودند: «مربی انسان‌ها زن است و سعادت و شقاوت کشور‌ها بسته به وجود زن است» و امروز اگر ما می‌بینیم که زنان محجبه و دارای عفاف ما در جامعه می‌درخشند و نظام اسلامی ما روز به روز در مسیر پیشرفت است، علت آن وجود زنان ارزشمندی بوده که هم عفاف و حجاب داشته و هم تلاش روزافزونی در نظام اسلامی دارند.

وی یادآور شد: با نگاهی به تاریخ، زنان ارزشمند و تاریخ‌سازی همچون حضرت مریم، حضرت آسیه، حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) را می‌بنیم که بر اساس فرمایشات حضرت امام(ره) چهره‌هایی بودند که انسان‌هایی ارزشمند را در دامان خود پرورش دادند. امام حسین(ع) یکی از نمونه‌هایی است که در دامان حضرت زهرا(س) به چنان مکتب ارزشی و آرمانی دست یافته که در طول تاریخ ماندگار شده است.

شاهنده بیان کرد: در طول ۴۲ سال انقلاب اسلامی ایران نیز می‌بنیم که زنان و دختران با عفاف و با حجابی بودند که توانستند فرزندان ارزشمندی را تربیت کنند که نمونه آن‌ها فرزندانی هستند که در دوران دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل جنگیدند و همچنین فرزندانی که مدافع حرم بودند. اکنون نیز شاهد هستیم که بانوان محجبه پرستار ما در عرصه درمان به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا به همنوعان خود خالصانه خدمت می‌کنند و گاه در این مسیر جان خود را از دست می‌دهند.

گفتنی است؛ مولود خوانی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) پایان بخش این همایش بود.

انتهای پیام
captcha