حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به تجمعات فلسطینیان علیه شهرک‌سازی
کد خبر: 3984730
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به تجمعات فلسطینیان علیه شهرک‌سازی

ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به تجمعات فلسطینیان علیه شهرک‌سازی و کوچ اجباری، این تجمعات را پراکنده و چندین نفر را نیز دستگیر کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از قدس العربی، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی شنبه تظاهرات فلسطینیان علیه شهرک‌سازی را با استفاده از زور متفرق و چند نفر از تظاهرکنندگان، از جمله دو اسرائیلی و یک فرد سالخورده فلسطینی را در جنوب کرانه باختری دستگیر کردند.

به گفته یک شاهد عینی ده‌ها فلسطینی و طرفداران آن‌ها به دعوت سازمان‌های مردمی و رسمی در یک تجمع اعتراض‌آمیز علیه شهرک‌سازی در نزدیکی شهرک صهیونیستی ماعون در جنوب الخلیل شرکت کردند.

اما در ادامه تجمع، نیروهای اشغالگر تظاهرکنندگان را مورد ضرب و شتم قرار داده و شرکت‌کنندگان در این رویداد را متفرق کردند و سه معترض از جمله دو فعال اسرائیلی و یک فرد سالخورده فلسطینی را دستگیر کردند.

کرانه باختری نیز شاهد تجمعات پراکنده‌ای علیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بود که ارتش اشغالگر سریعاً آن‌ها را نیز متفرق کرد.

برآوردها نشان می‌دهد که حدود 650،000 اسرائیلی در شهرک‌های کرانه باختری، از جمله قدس اشغالی، در 164 شهرک و 124 پایگاه مسکونی سکونت دارند.

علاوه بر این ده‌ها فلسطینی در یک مراسم اعتراضی علیه اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در زمینه کوچ اجباری اهالی محله شیخ جراخ و شهرک سلوان در قدس شریف شرکت داشتند. قدس العربی گزارش می‌دهد که نظامیان صهیونیست با حمله به این تجمع و شلیک گلوله‌های صوتی، این تجمع را پراکنده کردند.

بیست‌وهشت خانواده فلسطینی در معرض خطر اخراج از خانه‌هایی هستند که از سال 1956 در آن‌ها ساکن شده‌اند. صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند که این خانه‌ها در زمین‌هایی ساخته شده است که قبل از سال 1948 در اختیار یهودیان بوده است، اما ساکنان کنونی این ادعا را انکار می‌کنند.

انتهای پیام
captcha