پیوند معارف توحیدی با اخوت مسلمانان در ماه ذی‌الحجه
کد خبر: 3985605
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

پیوند معارف توحیدی با اخوت مسلمانان در ماه ذی‌الحجه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: معارف توحیدی، اخوت، ولایت و امامت در ماه ذی‌الحجه با یکدیگر جین شده است و در این ماه با شناخت نفس، تزکیه و پالایش دورن تلاش می‌کنیم خود را به عالم ملکوت اتصال دهیم و بندگی و عبودیت خود را به کمال برسانیم.

پیوند معارف توحیدی با اخوت مسلمانان در ماه ذی‌الحجهحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ماه ذی‌الحجه از ماه‌هایی است که با معارف توحیدی، اخوت، ولایت و امامت عجین شده است. در این ماه با شناخت نفس، تزکیه و پالایش دورن تلاش می‌کنیم خود را به عالم ملکوت اتصال دهیم و بندگی و عبودیت خود را به کمال برسانیم.

وی با اشاره به اینکه روز عرفه برای شناخت، معرفت و خودشناسی است، ادامه داد: در این روز با دعای عرفه سید و سالار شهیدان ارتباط می‌گیریم و در ورودی این دعا نحوه شکر کردن حتی در بلایا و سختی‌ها را تکرار می‌کنیم. نحوه صحبت با پروردگار با مضامین عالی عرفانی و آثار و برکات حکومت الهی و دینی در این دعا آمده است و عظمت ارتباط توحیدی انسان با معبود، معارف ناب توحیدی، اوج عظمت پروردگار و ناچیز بودن و فقر ذاتی انسان نیز در آن به تصویر کشیده شده است.

این مسئول بیان کرد: عید قربان از بزرگترین اعیاد مسلمانان و سنت حسنه‌ای به یادگار مانده از حضرت ابراهیم (ع) خلیل و حضرت اسماعیل(ع) ذبیح است. در این روز با نماز عید، ارتباط با خدا و ذبح قربانی و توزیع آن بین مردم ارتباط بین انسان با خدا و ارتباط بین مومنان را تجربه می‌کنیم و روح اخوت و ولایت در این عید حاکم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز کرد: در سوره حج می‌خوانیم که گوشت قربانی به خدا نمی‌رسد بلکه تقوایی که انسان با ذبح قربانی و در واقع ذبح نفس به خرج می‌دهد، برای خداوند دارای ارزش است و در این سنت حسنه همدلی و به یاد فقرا بودن را مشاهده می‌کنیم که باید توجه داشته باشیم این رسوم به فراموشی سپرده نشود و این قربانی و کمک به نیازمندان مایه خیر و برکت در زندگی و رفع بلا می‌شود.

وی یادآور شد: در ماه ذی‌الحجه همچنین می‌بینیم که پیامبر(ص) بزرگترین حرکت تاریخی و با عظمت‌ترین حرکت توحیدی خود را انجام می‌دهد و در اجتماعی عظیم وصی خود را به مومنان و مسلمانان معرفی می‌کند و به نوعی رویکرد سیاسی و اجتماعی حکومت اسلام را برای مردم تبیین می‌کند.

احمدی با بیان اینکه این ماه با ولایت، توحید و اخوت مومنان عجین شده است، تصریح کرد: عبد واقعی خداوند در این ماه کسی است که ریسمان ولایت را با خدا قطع نکند و بندگی و شکر نعمت را به جای آورد، روح اخوت و برادری بر رفتار و کردارش حاکم باشد، حقوقی که اسلام مشخص کرده را رعایت کند و ارتباط ولایی خوبی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha