معرفی و تجلیل از 7 روستای قرآنی کشور در بخش معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3989856
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲

معرفی و تجلیل از 7 روستای قرآنی کشور در بخش معارفی رسانه‌ها

«معرفی و تجلیل از 7 روستای قرآنی کشور» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 19 مردادماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «معرفی و تجلیل از 7 روستای قرآنی کشور/ ارائه الگویی جدید در مدیریت» می‌خوانیم: طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت روستای قرآنی کشور معرفی و تجلیل شدند. بر این اساس روستا‌های «اندبیل» از استان اردبیل، «بیلند» از استان خراسان رضوی، «چارک» از استان بوشهر، «قراخیل» از استان مازندران، «محمدآباد» از استان فارس، «ده عرب» از استان یزد و فردو از استان قم به عنوان روستاهای قرآنی معرفی شدند. در این مراسم عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با اشاره به انتخاب روستا‌های قرآنی کشور گفت: این موضوع طی سال‌های اخیر در دستور کار ما قرار داشت و انتخاب‌ها هم انجام شده بود اما به دلیل شیوع کرونا برگزاری مراسم چند بار به تعویق افتاد تا اینکه امروز در خدمت این عزیزان هستیم.
 
وی از انتخاب ۱۸ روستای قرآنی در مرحله اول پایش خبر داد و گفت: در مرحله اول ۱۸ روستا انتخاب شدند که از این تعداد ۷ روستا به عنوان روستاهای برتر انتخاب و در این مراسم معرفی و تجلیل می‌شوند. در روستا آسمان به زمین نزدیک و انسان به خدا و مسجد محور فرهنگ در روستا است. قرآن هم کتاب فرهنگ و تمدن است و انسان را به اوج تعالی می‌رساند. در روستا از خود سخن می‌گویند نه برای خود برخلاف ما که ممکن است از خدا سخن بگوییم اما برای خودمان.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «‌کتاب «سبک زندگی حسینی» منتشر شد»، «معرفی برگزیدگان جایزه جهانی 114/ باید معارف قرآن را جهانی کنیم» و  ترتیل صفحه 178 قرآن/ درس‌هایی از جنگ بدر+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم امروز یازده خبر با عناوین «‌انصاریان: سیره ائمه در ماه محرم / خاطره‌ای از تمجید یک کشیش از مجالس عزاداری در ایران»، « همایش شیرخوارگان حسینی اولین جمعه ماه محرم از رسانه ملی پخش می‌شود»، «نماهنگ برگرد با صدای محمدحسین حدادیان »، «تکیه تسنیم | شعرخوانی وحید قاسمی در شهادت حضرت مسلم(س) »، «تکیه تسنیم، ویژه برنامه عاشورایی خبرگزاری تسنیم در محرم ۱۴۴۳ + فیلم»، «یادداشت|گزارشی از زندگانی امام حسین (ع) بر اساس دانشنامه فاطمی»، « یادداشت| انقلاب اسلامی به مثابه حلقه وصل نهضت کربلا به جریان ظهور»، «‌تکیه تسنیم | ویژگی حضرت مسلم در بیان امام حسین(ع)‌»، «ماجرای مواجهه آدم و زکریای نبی با ماجرای امام حسین(ع)»، «دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا به مجالس عزاداری محرم» و «بخش دوم/رمز تحول و توبه ماندگار پیرغلام امام حسین (ع)/ ماجرای قبری که رسول ترک را منقلب کرد» منتشر کرده است. 
 
ایرنا
 
10 خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «۳۲ برنامه ویژه ایام محرم در شبکه شاد اجرا می‌شود»، «‌مسابقات ادبی عاشورایی ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود»، «‌همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور برگزار می‌شود»، «‌کتاب باید وارد سبد فرهنگی محرم شود»، «‌مسجد ۹۰۰ ساله شیرازی‌ها در جزیزه زنگبار آفریقا»، « چارک بوشهر روستای قرآنی ایران معرفی شد»، «همه دستگاه‌های اجرایی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند»، «تدین در جامعه روستایی ایران عمقی به بلندای تاریخ دارد»، « ایران سیاهپوش شد» و «روستاهای قرآنی برتر کشور معرفی شدند» هستند.
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، چهار خبر با عناوین « ثبت نام زیارت نیابتی حضرت امام حسین(ع) در محرم»، « کربلا در اولین روز از محرم/ از کفپوش سرخ صحن‌ تا برپایی موکب عزا»، « ۷ روستای قرآنی کشور سال ۱۴۰۰ معرفی شدند» و « انتخاب روستاهای قرآنی فرصتی برای تعامل و الگوسازی بیشتر است» منتشر کرده است. 
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا امروز بسیار پرکار بوده و بیست و دو خبر با عناوین «کمبود کتاب در سبد فرهنگی محرم»، «درخواست بنیاد بین‌المللی عاشورا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری»، « برگزاری پویش کتابخوانی نسل حسین(ع)»، «صالحی: الگوسازی در طرح روستاهای قرآنی منجر به بروز خلاقیت‌ها می‌شود»، « قطعه‌ محرمی «خیمه غم» شنیدنی شد»، «شور و حال آغاز محرم - سمنان»، «شبکه مستند الگوهای مداحی را به مردم معرفی می کند»، « سبک زندگی حسینی به چاپ رسید»، «تاسیس سامانه‌ «نذرگاهی» برای حضرت علی‌اصغر(ع) / برگزاری مجازی همایش شیرخوارگان حسینی»، «مراسم اختتامیه اولین دوره جایزه جهانی ۱۱۴ برگزار شد»، «شعرخوانی شاعران آئینی در شبکه‌های سیما»، «شهریاری:آیت‌الله تسخیری در ایجاد ارتباط میان نخبگان جهان اسلام، نقش کانونی داشت»، « ویدئو / آیین سنتی اذن عزا در حرم امام رضا(ع)»، «ویدئو / حال و هوای شب اول محرم در سمنان»، « وبینار تخصصی بررسی ظرفیت‌های تبلیغی در حل مسئله جمعیت برگزار می‌شود»، ««مادر عشق» منتشر شد»، « محرم ۱۴۰۰ کدام سخنرانان و مداحان به تلویزیون می آیند؟»، «مسجد ۹۰۰ ساله شیرازی‌ها در زنگبارِ آفریقا»، «توجه ویژه رادیو محرم به انحرافات در عزاداری‌ها»، «محرم در اسارت و یک خاطره»، «رونمایی از دیوارنگاره محرمی ۱۴۰۰ میدان ولیعصر(عج)» و «آیین سنتی «صلا» در حرم مطهر رضوی» منتشر کرده است.
 
میزان
 
پنج خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل « تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در دهه اول محرم/ از برگزاری آیین‌های سوگواری تا برپایی تکیه کودکان»، «پنجمین چاپ «آخرین نشان مردی» به بازار کتاب عرضه شد»، « قمی: ارائه «میز کتاب» در نمایشگاه «نسل حسینی» به افزایش سطح مطالعه کمک می‌کند»، «آنچه در نخستین روز از ماه محرم بر کاروان کربلا گذشت/ روزی به نام حضرت «مسلم بن عقیل»»، و «قره‌خانی: جایزه بهترین بدلکاری در جشنواره فیلم فجر آرزوی ارشا اقدسی بود/احتمال انتقال پیکر تا پنجشنبه به ایران» هستند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
پنج خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز شامل «‌گلچین اشعار ویژه شب دوم محرم»، «رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛ بدعت یا دستور اهل بیت (ع)؟»، «اثر ماندگار شهادت اباعبدالله‌(ع) در دل مومنان»، «اولین گام در ایجاد تغییر در انسان از کجا شروع می‌شود؟ +صوت» و «دانلود مداحی شب دوم محرم» هستند.
انتهای پیام
captcha