بازگشت آزادگان دستاورد ایستادگی بود
کد خبر: 3991366
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

بازگشت آزادگان دستاورد ایستادگی بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: آزادگان سرافراز، رزمندگان دلاور ارتش اسلام با رشادت و جانفشانی تا پای جان در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح به دفاع جانانه از میهن اسلامی پرداختند و پیروزمندانه به میهمن اسلامی بازگشتند.

بازگشت آزادگان دستاورد ایستادگی بود

عباس پورحسن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان غیور میهن اسلامی است که با صبر خود ولایت مداری را به ما آموزش داده و شادی دل بسیاری را به ارمغان آورده و سبب فخر ملی شدند.

وی گفت: آزادگان سرافراز، رزمندگان دلاور ارتش اسلام با رشادت و جانفشانی تا پای جان در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح به دفاع جانانه از میهن اسلامی پرداختند.

پورحسن، ادامه داد: این عزیزان در اوج عزت به اسارت دشمن بعثی عراق درآمده و با تحمل درد و رنج دوران سنگین اسارت، درجات عالی معنوی را طی کرده و در ادامه آزادی از اسارتگاه‌های مخوف دشمن، در عمران و آبادی کشور و خدمت به هم‌میهنان خود سنگ تمام گذاشته و با تمام کاستی‌ها، در عین حال سنگ صبور این نظام بوده و هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، با اشاره به سن پایین برخی از اسرای ایرانی، ادامه داد: این عزیزان در جبهه‌های حق علیه باطل و در دوران اسارت و بعد از آزادی، به ادامه تحصیل پرداخته و مدارج عالی علمی را کسب کرده‌اند و اکنون در حال خدمت به جامعه هستند.

وی افزود: یک هزار و ۹۰۴ اسیر در آذربایجان‌شرقی ثبت شده که حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر آن مربوط به جنگ تحمیلی بوده است.

پورحسن ادامه داد: این روز یادآور بازگشت مردان و زنان آزاده‌ای است که با وجود سختی های فراوان، دین خود را حفظ کرده و تا پای جان از کشور خود دفاع کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی یادآور شد: کتاب و فیلم‌های متعددی در این زمینه چاپ شده که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی در توصیه‌ای به جوانان اظهار کرد: جوانان به عنوان آیندگان میهن اسلامی باید اهداف آزادگان و شهدا را از جمله ولایت‌پذیری، اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب، اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ حجاب دنبال کرده و ادامه‌دهنده‌ راه آنها باشند.

انتهای پیام
captcha