کل ظرفیت بیمارستان اهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته است
کد خبر: 3992030
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

کل ظرفیت بیمارستان اهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته است

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: تعداد بیمار بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان اهر هم اکنون ۱۲۱ نفر است که کل ظرفیت بخش‌های عادی و ویژه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

کل ظرفیت بیمارستان اهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته استمحمد میرزاپور، رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، تعداد کرونا مثبت شناسایی شده در شهرستان اهر را ۹ هزار و ۸۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد۷ هزار و ۵۹۷ مورد متعلق به شهر و یک هزار و ۴۸۷ نفر مربوط به جمعیت روستایی شهرستان است.

وی افزود: آمار فوتی کرونایی در اهر تا به حال به ۲۷۵ نفر رسیده که ۲۲۲ نفر از جمعیت شهر و ۵۳ نفر از روستاها بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

میرزاپور، ادامه داد: تعداد بیمار بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان اهر هم اکنون ۱۲۱ نفر است که کل ظرفیت بخش‌های عادی و ویژه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر با بیان اینکه تعداد بیمار مراجعه کننده بیش از ظرفیت پذیرش بیمارستان است، گفت: هر روز بین ۲۵ تا ۳۰ نفر به دلیل عوارض حاد بیماری بستری می‌شوند.

وی اضافه کرد: هر فردی علائم سرماخوردگی شامل تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، بدن درد، تنگی نفس و... دارد، مبتلا به بیماری کروناست و باید خود را قرنطینه کند. افراد مبتلا باید در صورت شدید بودن علائم به بیمارستان یا مرکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

میرزاپور، تاکید کرد: منفی بودن تست، رد کننده ابتلا به بیماری نیست و در تجمعات اخیر، ویروس در کل شهرستان گردش داشته است.

وی گفت: توصیه می‌کنم همه خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند، از ترددهای غیرضروری بپرهیزند و در صورت علامت‌دار بودن به مرکز ۱۶ ساعته یا بیمارستان مراجعه کنند.

میرزاپور، افزود: بیماری قابل پیش بینی نیست و اگر در تجمعات شرکت داشته‌اید، با احتمال بالا آلوده به ویروس شده‌اید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر خاطرنشان کرد: افراد بالای ۴۷ سال که نسبت به واکسناسیون خود اقدام ننموده‌اند، امروز شنبه ۳۰ مردادماه به نزدیک‌ترین مرکز سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha