نرخ بیکاری در اردبیل از میانگین کشوری بالاتر رفت
کد خبر: 3992792
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

نرخ بیکاری در اردبیل از میانگین کشوری بالاتر رفت

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، گفت: علی‌رغم توسعه اشتغال‌زایی اما همچنان نرخ بیکاری استان اردبیل از میانگین کشوری بیشتر و به مرز 8.9 درصد رسیده در حالی که در کشور این میزان 8.8 درصد بوده است.

رضازاده// نرخ بیکاری در اردبیل از میانگین کشوری بالاتر رفتفریبرز دهقان، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: علی‌رغم توسعه اشتغال‌زایی اما همچنان نرخ بیکاری استان اردبیل از میانگین کشوری بیشتر و به مرز 8.9 درصد رسیده در حالی که در کشور این میزان 8.8 درصد بوده است.

وی بیان کرد: سهم جمعیتی دارای اشتغال ناقص در استان به 10.9 درصد رسیده که این میزان نسبت به متوسط کشوری بالاست و طبق آمار ارائه شده نرخ بیکاری در گروه سنی 15 تا 24 سال در حدود 24.5 درصد است در حالی که میانگین کشوری 22.1 درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان بالاتر از میانگین کشور بوده که نشان از توسعه همه‌جانبه استان است.

دهقان افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در استان اردبیل 47.5 درصد بوده در حالی که این میانگین در کشور به 41.4 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان بیشتر از سایر بخش‌ها است، به طوری که استان اردبیل 34.3 دهم درصد است که این میزان در کشور 17.9 دهم و در بخش صنعت 26.2 درصد که سهم استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده و نشان دهنده سطح پایین صنعتی است.

دهقان اظهار کرد: امید می‌رود در راستای توسعه سطح اشتغال استان از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق اهداف مورد نظر استفاده شود تا در راستای رفع مشکلات و موانع موجود به شکل شایسته برنامه‌های موجود پیاده‌سازی شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، گفت: حمایت از بخش خصوصی نیز بی‌شک بهبود وضعیت اقتصادی را با ایجاد اشتغال‌زایی و استفاده از ظرفیت‌های استان به دنبال خواهد داشت که انتظار می‌رود در بخش صنعت این مهم بیشتر مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام
captcha