حماس شرایط عباس برای مشارکت در دولت وحدت ملی را رد کرد
کد خبر: 3993587
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

حماس شرایط عباس برای مشارکت در دولت وحدت ملی را رد کرد

جنبش مقاومت فلسطین حماس، شرط محمود عباس مبنی بر قبول قطعنامه‌های بین‌المللی برای مشارکت در دولت وحدت ملی را شرطی در راستای منافع اشغالگران خواند و بر اساسی بودن توافق قاهره برای تشکیل دولت وحدت ملی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری قدس، وب‌سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی در فلسطین سندی را با امضای منیب المصری، کارآفرین و سرمایه‌دار فلسطینی و رئیس هیئت حسن نیت، خطاب به محمود عباس منتشر کرده‌اند که بر مبنای آن پاسخ جنبش حماس تشکیل دولت وحدت ملی را با این شرط که تصمیمات بین‌المللی را به رسمیت بشناسد، نخواهد پذیرفت.

علاوه بر این در این سند پاسخی منصوب به محمد عباس نیز درج شده که در آن تصریح شده است که جنبش حماس برای مشارکت در دولت باید قطعنامه‌ها و تصمیمات بین‌المللی را بپذیرد و این امر نیز باید به امضای اسماعیل هنیه برسد، در غیر این صورت مذاکره‌ای با حماس وجود نخواهد داشت.

 در متن اصلی این سند تصریح شده است که دیداری چهارساعته با سران حماس از جمله اسماعیل هنیه از سوی تشکیلات خودگردان انجام شده است و در آن حماس بر تعهد خود را برای پایان بخشیدن به تفرقه و بازگرداندن وحدت ملی پافشاری کرده است.

علاوه بر این ذکر شده است که حماس متعهد شده تا ظرف یک هفته از تاریخ ملاقات، پاسخ خود را به ابتکار به طور رسمی ارائه دهد و در ادامه نیز افزوده شده است که به رسمیت شناختن قطعنامه‌های بین‌المللی بخش یکی از شرط‌های تشکیل حکومت وحدت ملی است و حماس نیز پذیرفته است که این شرط را بررسی کند. در ایان سند نیز آمده است که نتایج گفت‌وگوها با جنبش حماس به زودی به اطلاع مردم فلسطین خواهد رسید.

با این حال، عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس تأکید کرده است که شرایط محمود عباس برای تشکیل دولت و دستیابی به وحدت ملی، در واقع همان شرایط اشغالگران صهیونیست است و این امر با اجماع ملی در فلسطین در تضاد است.

وی در ادامه تصریح کرده است که موضع سلبی رئیس تشکیلات خودگردان مانعی بزرگ برای دستیابی به وحدت ملی است.

القانوع تأکید کرده است که شرایط و ترتیب گفت‌وگوی ملی و دستیابی به وحدت باید بر اساس توافقنامه قاهره باشد که به اتفاق آرا از سوی تمام گروه‌های فلسطینی و با نظارت مصر مورد توافق قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha