هدف نهایی برنامه‌های قرآنی انس مردم با قرآن است
کد خبر: 3995121
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
قره‌شیخلو:

هدف نهایی برنامه‌های قرآنی انس مردم با قرآن است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به افزایش ظرفیت‌های قرآنی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف نهایی برنامه‌های قرآنی کشور این است که شرایط انس با قرآن را برای مردم فراهم شود. فعالیت‌های قرآنی برای این انجام می‌شود تا مردم را تشویق کند با قرآن رابطه مستمر و جاری داشته باشند.

هدف نهایی برنامه‌های قرآنی انس مردم با قرآن استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، شامگاه شنبه، 13 شهریورماه، در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی، با اشاره به افزایش ظرفیت‌های قرآنی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف نهایی برنامه‌های قرآنی کشور این است که شرایط انس با قرآن را برای مردم فراهم کنند. فعالیت‌های قرآنی برای این انجام می‌شود تا مردم را تشویق کند با قرآن رابطه مستمر و جاری داشته باشند.

وی با بیان این‌که هدف از برگزاری برنامه‌های قرآنی در کشور فقط ارتقای درجه انس مردم با قرآن است، اظهار کرد: عبارت انس با قرآن به دفعات بسیاری نیز از زبان مقام معظم رهبری بیان شده که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

قره شیخلو، با بیان این‌که برای تعریف معنای انس با قرآن باید به خود قرآن استناد کرد، افزود: هر انسانی که به سه کار مداومت داشته باشد و سه گام را بردارد، می‌تواند مدعی انس با قرآن باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، تشریح کرد: اولین پله برای رسیدن به این هدف، ارتباط مستمر و روزانه با ظاهر قرآن کریم است. پله دوم نیز مربوط به تدبر و تامل مستمر بر مفاهیم این کتاب الهی در کنار خواندن روزانه آن می‌شود.

وی تاکید کرد: با استناد به آیه قرآنی در خصوص خاصیت قرائت روزانه قرآن، می‌توان گفت که هر کسی بتواند روزانه قرآن بخواند، این قرائت تا حد زیادی او را در برابر انحرافات دنیوی مصون نگه می‌دارد. فایده‌ و خاصیت تدبیر نیز تلاش برای فهمیدن قرآن بوده و نشانه و نتیجه آن، افزایش ایمان است، که به همین خاطر، بحث مفاهیم و تسلط حافظان و قاریان به مفاهیم قرآنی در مسابقات قرآنی دو سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

قره شیخلو، با بیان این‌که آخرین مرحله انس با قرآن، تلاش برای تبدیل فهم از قرآن به عمل و رفتار است، گفت: با طی کردن هر سه مرحله انس با قرآن یعنی خواندن خوب، تدبر خوب و تبدیل مفاهیم آن به عمل و رفتار در جامعه، می‌توان گفت که جامعه ما قرآنی بوده و فکر و رفتار مردم نیز منطبق بر قرآن است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این‌که چهره‌های قرآنی باید برای شیرینی ذائقه مردم به فهم نسخ قرآنی تلاش کنند، افزود: کسانی اهل نجات هستند که فکر و عملشان مزین به قرآن باشد.

انتهای پیام
captcha