سطح مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی از نظر کمی پایین بود
کد خبر: 3995135
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

سطح مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی از نظر کمی پایین بود

یک قاری قرآن گفت: امسال سطح برگزاری مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی از نظر کمی بسیار پایین بود و طبیعتاً این مساله به خاطر شرایط کرونایی است.

سطح مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی از نظر کمی پایین بودسجاد امینی، یکی از شرکت کنندگان مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از سال 89 تلاوت قرآن را زیر نظر استاد ملارسولی آغاز کرده است اظهار کرد: تبریز ظرفیت‌های بسیار خوبی برای یادگیری قرآن برای جوانان دارد من در این مسیر همچنین از راهنمایی‌ها و همیاری اساتیدی همچون استاد قربانی و استاد محمدزاده استفاده کرده‌ام.

وی در خصوص کیفیت برگزاری مسابقات قرآن اظهار کرد: امسال سطح برگزاری مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از نظر کمی بسیار پایین بود و طبیعتاً این مساله به خاطر شرایط کرونایی هست ولی کیفیت بالای مسابقات و سطح خوب شرکت کنندگان در مسابقات برای همه روشن است.

امینی با اشاره به اینکه برخی از اساتید اخلاقی قرآن را به نامه معشوقی تشبیه می‌کنند که انسان از خواندن آن هیچوقت خسته نمی‌شود، افزود: انسان عاشق بارها نامه معشوق را می‌خواند و خسته نمی‌شود و هر چه بیشتر، قرآن را تلاوت کنیم، انس بیشتری با آن خواهیم داشت.

این قاری قرآن اضافه کرد: بنابراین تا جایی که اشتیاق داریم، قرآن را می‌خوانیم ولی زمانی که خسته شدیم و توجه می‌کنیم که تا پایان سوره یا جزء چقدر باقی مانده، به معنای آن است که کشش نداریم و در اینجا بهتر است مکثی کنیم و کاری دیگر انجام دهیم و دوباره به تلاوت قرآن مشغول شویم ولی نباید با حالت کسالت و خستگی قرآن بخوانیم..

وی با اشاره به اینکه قرائت قرآن مقدمه انس با کلام الهی است، افزود: قرآن همه چیز دارد و هر کسی به اندازه ظرفیت خود می تواند از کلام الهی استفاده کند.

انتهای پیام
captcha