اخبار معارفی رسانه‌ها / آغاز چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران
کد خبر: 3995879
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

اخبار معارفی رسانه‌ها / آغاز چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران

«آغاز چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 16 شهریورماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران آغاز شد» می‌خوانیم:

چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران از امروز با برگزاری رشته دعا‌خوانی خانم‌ها در مجموعه فرهنگی بصیرت واقع در حکیمیه تهرانپارس آغاز شد. این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، تواشیح، دعا‌خوانی و مفاهیم قرآن کریم و در دو بخش خانم‌ها و آقایان برگزار و نفرات برتر جواز حضور در مسابقات سراسری قرآن کریم را بدست می‌آورند. البته مسابقات رشته اذان برای بانوان برگزار نمی‌شود. این رقابت‌ها در نوبت بعد از ظهر در رشته دعا‌خوانی برادران پی‌گیری و مسابقات از فردا فقط در بخش برادران ادامه می‌یابد و پس از پایان مسابقات آقایان، خواهران شرکت‌کننده رقابت خود را آغاز می‌کنند.
 
مسابقات قرآن استان تهران به دلیل حضور چهره‌های مطرح همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و امسال هم چهره‌هایی چون محمدحسن موحدی، وحید خزایی، حبیب صداقت، محسن قاسمی، مجتبی محمدبیگی، محمدحسین بهزاد‌فر، مجتبی علیرضا‌لو، حسین شالچی و... با هم رقابت می‌کنند. مسابقات در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۷ تا ۱۹ شهریورماه در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن برگزار و پنجشنبه بعد از ظهر رقابت‌ها در رشته قرائت تحقیق ادامه می‌یابد و جمعه در نوبت صبح رقابت در رشته‌های اذان و ترتیل برگزار و در نوبت بعدازظهر مسابقات رشته قرائت تحقیق اجرا می‌شود. این رقابت‌ها به دلیل شیوع کرونا با کمترین حضور مدعوین و دعایت دقیق دستور‌العمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تأکید امام جمعه نجف بر بازگشایی مرزها به روی زائران اربعین»، «آغاز ارزیابی و پایش عملکرد خانه‌های قرآن و عترت سراسر کشور» و «ترتیل صفحه 206 قرآن/ محافظان ایمان+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر با عناوین «وزیر ارشاد: این دولت همدم مردم است/ ۳۵ هزار بسته تحصیلی سازمان اوقاف برای دانش‌آموزان مناطق محروم»، «معیارهای اصلی در نمره دادن به دینداری افراد و گزینش آنها»، «ابراهیمی دینانی یادداشت‌های متفرقه در روزگار جوانی‌اش را منتشر کرد» و «چشم‌انداز اربعین صرفاً با روش‌های رایج آینده‌پژوهی ترسیم نمی‌شود» منتشر کرده است. 
 
ایسنا
 
پنج خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری شامل «سومین رویداد فهما با شعار «به توان مردم» معنویتِ اجتماعی و فرهنگی را به جامعه عرضه می‌کند»، «حکام رابطین فهما هفته آینده صادر می‌شود/تلاش بچه‌های مسجد کار گروهی و شبکه‌ای باشد»، «مهلت شرکت در پانزدهمین دوره نوگلان حسینی تا ۱۸ شهریور تمدید شد»، «باید دعا کنیم بلا از سر بشریت کم شود» و «رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی» هستند.
 
ایرنا
 
صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز دو خبر با عناوین «بیش از ۲۷۰۰ موسسه در حوزه مهدویت فعالیت می‌کنند» و «پژوهشگر دینی: نهج‌البلاغه بزرگترین معمار و معلم زندگی بشر است» منتشر کرده است.
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «دوره جدید طرح ملی دانشجو معلم قرآن برگزار می‌شود» می‌خوانیم: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی به عنوان منادی و پرچم‌دار برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه قرآن در دانشگاه‌ها، بر آن شد تا طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» را به همت اداره تربیت و آموزش برگزار کند. بر همین اساس ثبت‌نام برای حضور در دوره جدید این طرح به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید از دیروز، ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۳۱ شهریورماه به مدت دو هفته از طریق نشانی http://daneshjo.isqa.ir/ ادامه خواهد داشت. همچنین زمان شروع آن از ۱۶ مهرماه مصادف با اول ربیع الاول خواهد بود. از جمله اهدافی که برای این طرح تعریف شده است، می‌توان به «تربیت مربی آموزش قرآن کریم»، «حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی کشور» و «شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در جهت گسترش و توسعه معرفت قرآنی در میان دانشجویان» اشاره کرد.
 
بر اساس آنچه در آئین‌نامه این طرح آمده است؛ با استفاده از طرح تربیت دانشجو معلم قرآن مخاطبان این طرح می‌توانند کلمات و آیات قرآن کریم را پشت سرهم و به صورت نسبتاً روان با رعایت تلفظ نسبی حروف و نحوه وقف بر آخر عبارات قرآنی قرائت کنند، همچنین قرائت صحیح حمد و سوره و اذکار نماز از نظر اعراب و تلفظ حروف از دیگر مواردی است که مخاطبان این طرح می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. مخاطبان طرح تمامی دانشجویان علاقه‌مند و ترجیحاً دانشجویان دوره کارشناسی ترم یک تا چهار، کارشناسی‌ارشد ترم یک و دکتری ترم یک و رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال خواهد بود. در این طرح دانشجویان باید حداقل مسلط به تجوید مقدماتی قرآن باشند و در غیر این صورت باید در دوره فصیح‌خوانی شرکت کنند.
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «آغاز گام نخست طرح ملی ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت»، «برای رفع نحسی ماه صفر چه باید کرد؟»، «دوره تربیت مربی جامع امور قرآنی به همت موسسه جامعه القرآن آغاز شد» و «فوت حاج احمد دلجو ۲۱ سال پس از وفات!» هستند.
 
میزان
 
سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «مهمترین اعمال شب اول ماه صفر»، «تقدیر رهبر انقلاب از کتاب پس از بیست سال» و «تاثیر مستقیم سرانه مطالعه بر بازار نشر/کم‌کاری رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه» هستند. 
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
دو خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «کلام حق بگوییم یا سکوت کنیم؟» و «دانلود مداحی شب بیست و هشتم محرم ۱۴۰۰ با نوای مداحان اهل بیت» هستند.
انتهای پیام
captcha