بلوغ کودکان تبریزی در مجالس عزای امام حسین(ع) شکل می‌گیرد
کد خبر: 3998028
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

بلوغ کودکان تبریزی در مجالس عزای امام حسین(ع) شکل می‌گیرد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در تبریز که نخستین پایتخت جهان تشیع است، کودکان بلوغ خود را با مرثیه‌سرایی و مراسم تعزیه امام حسین(ع)، به دست می‌آورند.

بلوغ کودکان تبریزی در مجالس عزای امام حسین(ع) شکل می‌گیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، شامگاه ۲۵ شهریورماه، در آئین اختتامیه هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: تبریز افتخار می‌کند که میزبان پیرغلامان و خادمان حسینی از سراسر میهن اسلامی و ۲۰ کشور مسلمان دنیا است.

وی با بیان اینکه تبریز اولین پایتخت تشیع است، افزود: مردمان این دیار عمر خود را با ذکر مناقب و مراثی حضرت سیدالشهدا(ع) سپری کرده‌اند و شعار این اجلاسیه، نوحه‌ای است که از کودکی ورد زبان ما بوده است.

پورمحمدی، ادامه داد: در تبریز که اولین پایتخت جهان تشیع است، کودکان بلوغ خود را با مرثیه سرایی و مراسم تعزیه امام حسین(ع)، به دست می‌آورند.

استاندار آذربایجان شرقی، شعار این اجلاسیه را نوحه «حسینه یرلر اغلار گویلر اغلار / بتول و مرتضی، پیغمبر آغلار» عنوان کرد و گفت: مفتخر هستیم این همایش با عزت، جلال و شکوه تمام در تبریز برگزار می‌شود و از همه‌ دست‌اندر کاران این اجلاسیه که در مدت اندک تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم به کار بستند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha