اجرای ۴۱ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3998513
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

اجرای ۴۱ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس ۴۱ عنوان برنامه اجرا می‌شود.

اجرای 41 عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز، 28 شهریورماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین اقدام در رأس آمادگی برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، برگزاری جلسه‌ای در استانداری با حضور استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان، نماینده جهاد سازندگی، بنیاد شهید و سایر نهادهای مرتبط بود که بر اساس پیشنهادات اراِئه شده در این جلسه، ۴۱ عنوان برنامه مصوب و ابلاغ شد.

وی بیان کرد: تجدید میثاق با مقام معظم رهبری که به نیابت از ایشان، فرماندهان نظامی و انتظامی با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی دیدار خواهند کرد.

سردار عباسقلی‌زاده، با اشاره به برنامه تدارک دیده شده برای تکریم پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت، گفت: ۳۰ شهریور بیش از ۱۰۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) گردهم می‌آیند که سخنرانی رئیس جمهوری به‌صورت تصویری از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این گردهمایی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این گردهمایی از ساعت ۹ آغاز می‌شود و با رژه موتوری رده‌های نیروهای مسلح مستقر در استان از سنگ فرش مصلی امام خمینی(ره) به سمت گلزار شهدای وادی رحمت خاتمه می‌یابد.

وی از برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پارک «ائل‌گولی» خبر داد و افزود: امسال به خاطر شرایط کرونایی، غرفه‌بندی نمایشگاه انجام نشده و تنها ادوات، تجهیزات و تسلیحات نظامی رده‌های مختلف نیروهای مسلح در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. همچنین صدا و سیما نیز هر شب بعد از نماز مغرب و عشا این نمایشگاه را به‌صورت مستقیم روی آنتن می‌برد.

سردار عباسقلی‌زاده با بیان این‌که عدم تأمین اعتبار یکی از دلایل به تکمیل نرسیدن موزه دفاع مقدس است، گفت: برابر ابلاغیه، مقرر شده ۴۰‌درصد اعتبارات و نیازمندی‌ها برای تکمیل موزه دفاع مقدس، توسط استانداران و ۴۰ درصد نیز توسط شهرداران و ۲۰ درصد نیز توسط خیران و سایر تامین شود. سال گذشته سه میلیارد تومان توافق شده بود که تاکنون ۸۵۰ میلیون تومان به ما واگذار شده است.

وی ادامه داد: اگر امسال سه میلیارد تومان در راستای تکمیل محتوای موزه از جمله مسایل عمرانی و فنی و قرارداد با هنرمندان استان، تحقق یابد می‌توانیم با هنرمندان استان قرارداد منعقد کنیم همچنین تأمین اعتبار و تجهیزات مستلزم پشتیبانی مسئولان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری جشنواره فعالان فضای مجازی که در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: جشنواره فعالان فضای مجازی که مهلت آثار آن تا ۳۱ شهریورماه است، احتمالاً تمدید خواهد شد.

انتهای پیام
captcha